מערכת אשקלונים | צילום: מוריס טולדנו 

את תחנת המוניות "הדגל" כמעט ואין אשקלוני שלא מכיר. סמל התחנה והמספר הקליט שלה (08-6711111), הפכו להיות אחד מסממני ההיכר של האשקלונים. מי שהקים את התחנה ומנהל אותה ביד רמה עד היום, הוא מוריס טולדנו מוותיקי העיר אשקלון. בשנים האחרונות, גם בניו הצטרפו לתחנה ויחד הקימו עסק משפחתי לתפארת. 

בשנת 1991 החליט מוריס טולדנו, יליד שנות ה-50 נשוי לרותי ואב ל-5 ילדים, שהוא פותח תחנת מוניות. זאת לאחר שנים של נהג בשירות הציבור. תחילה עבד כנהג אוטובוס ולאחר מכן כנהג מונית. עם הזמן החליט לצאת לדרך עצמאית ופתח תחנת מוניות קטנה אליה איגד כ-10 נהגי מוניות. 

"כבר בתחילת הדרך הייתה לי מטרה אחת: לשרת את הציבור בצורה הכי טובה ונעימה שאני יכול", מספר מוריס. "ידעתי שאני רוצה תחנת מוניות שתיתן משהו אחר ללקוחותיה, שתהפוך את היחס בין הנהגים לנוסעים למשפחה של ממש. במבט לאחור, אני גאה על הדרך שעשינו ועל כך שהתחנה שלנו הפכה להיות בית לנוסעים רבים. היום כשנוסע קבוע מתקשר אלינו, אנחנו כבר יודעים מי הוא, מאיפה לאסוף אותו ומה הצרכים שלו - אם הוא בעל מוגבלות או אם זאת אישה עם ילדים ועגלה, וכך בעצם אנחנו מראש מתאימים את הרכב המגיע לאסוף אותם".

לפני כעשור, החליט מוריס להגדיל את התחנה וקיבל לשורותיה נהגים רבים. הוא צירף את שלושת בניו, צחי, מוטי ורון, לעסק המשפחתי ועד היום הם כולם עובדים כנהגי מוניות ומנהלים את התחנה תוך כדי. "אצלנו כולם עובדים", מסביר מוריס. "אין לנו הנהלה מול נהגים - אנחנו כולנו משפחה אחת גדולה וחברים מאוד טובים. יש דברים שלא נתפשר עליהם בקבלה לתחנה. יש לנו קריטריונים מאוד נוקשים כדי לקבל נהגים חדשים. היו לנו מקרים שהוצאנו אנשים שהצטרפו לתחנה גם אחרי יום בגלל שהם התייחסו לא יפה ללקוח או לא יישרו קו עם סטנדרט השירות שלנו. מי שרוצה לעבוד במוניות הדגל, צריך לדעת שהוא חלק ממשפחה ולא מחברה שאנחנו מנהלים". 

כניסת הבנים לעסק המשפחתי, הביאה לשינוי בפן הטכנולוגי בתחנה. כיום, ניתן להזמין שירות במספר ווטסאפ כאשר הסדרן כבר יודע את כל הפרטים של הלקוח המזמין. כמו כן, ישנם נהגים קבועים ללקוחות מסוימים, כך שהקשר בין הנהגים לנוסעים הופך להיות משפחתי עוד יותר. "המטרה שלנו היא להקל על הנוסעים בכל מה שניתן", מסביר הבן צחי. "אנחנו תמיד מתאימים עבור כל נוסע את המונית המתאימה עבורו. בפעם הראשונה שנוסע מזמין אצלנו, אנחנו לומדים עליו אם יש לו צרכים מיוחדים כמו מגבלה מסוימת או צורך בתא מטען גדול, ובהתאם לזה מצמידים לו נהג. היו לנו מקרים שנהגים התנהגו בחוסר סובלנות כלפי נוסעים עם מוגבלויות ומיד העזבנו אותם. אנחנו דוגלים בסבלנות בסובלנות ומשרתים באהבה את כל הנוסעים ובכלל את כל תושבי אשקלון. האשקלונים יודעים שבטוח להם לנסוע עם הנהגים שלנו. הדרך של אבא שלי היא שאנחנו משרתים את כולם תמיד - מאז ומעולם הייתה לו תודעת שירות גבוהה בה הנוסעים והביטחון שלהם לפני הכל". 

לאחרונה זכתה תחנת "מוניות הדגל" במכרז של רכבת ישראל עבור הסעת הנוסעים. המכרז תקף עד לשנת 2023.

"אנחנו גאים ושמחים על כך שזכינו במכרז של הרכבת", אומר מוריס. "עכשיו אנחנו נקבל את הנוסעים שמגיעים לאשקלון וכמו תמיד הנהגים שלנו יהיו הפנים הראשונות שאנשים המגיעים מחוץ לעיר פוגשים. השירות יינתן לאנשים שמגיעים לרכבת או יוצאים ממנה. תמיד יש לנו מוניות שם, כאשר הנהגים שלנו עובדים עם מערכות טכנולוגיות מתקדמות, מדובר נהגים עם ניסיון, וותיקים, שיעשו לנוסעים קבלת פנים מסבירה לעיר אשקלון. חשוב לנו לתת לכל מי שמגיע חוויית נסיעה טובה ונעימה".