מערכת אשקלונים | צילום: מערכת אשקלונים, תאגיד מי אשקלון 

מזה כחודש, תושבים רבים בשכונת ברנע טוענים כי זרם המים בביתם נחלש ואינם זוכים למענה ראוי מתאגיד 'מי אשקלון'. על פי עדותם של תושבים רבים, לחץ המים השתנה משמעותית לאחר שבוצעו עבודות תחזוקה בקו המים ברחוב.

 "כמעט חודש שאנחנו סובלים מלחץ מים נמוך מאוד", סיפרה ל"אשקלונים" תושבת רחוב גדעון בן יואש. "חיינו הפכו לסיוט שאי אפשר לתאר אותו. יש שעות מסוימות בהן אין זרם מים בכלל, בעיקר בבוקר ובערב. אנחנו לא מצליחים ליהנות ממים חמים או קרים ליותר מכמה דקות ברציפות. כל התלונות שלנו לתאגיד המים לא העלו שום פתרון - פשוט מפנים אותנו מאחד לשני וטוענים שהכל תקין, כששום דבר בעצם לא תקין. השורה התחתונה היא שאין זרם מים תקין. מי אמור לדאוג לפתרון אם לא העירייה והתאגיד? אנחנו ממש מתוסכלים". 

חלק מתלונות התושבים נענו בהמלצה לבדוק את משאבות המים בבניין. בתגובה לטענה זאת סיפרה ענבר לייבוביץ' כי: "אנחנו בקומה ראשונה ולכן מחוברים ישירות לקו מים של העירייה ולא למשאבות של הבניין, בהחלט יש שעות שאין לחץ של מים באזור 19:00 בערב. אפשר אפילו לפתוח את הברז עד הסוף ולראות את השינוי ב'לייב', יש זרם חלש ופתאום כאילו נפתח סכר ויש זרם חזק. כבר בדקנו את כל מה שאפשר לבדוק בתחום הבניין, מול חברת הניהול, הקבלן וכו', עדיין אין לנו מושג איפה הבעיה כי כל אחד מגלגל אחריות לאחר ואנחנו בינתיים עם שינויים בלחץ המים שלא ברור ממה נובעים".

מתאגיד מי אשקלון נמסר בתגובה לאתר "אשקלונים": "לחץ המים קטן בתקופה האחרונה עקב גידול בצריכה בשכונת ברנע. 'מי אשקלון', בשיתוף חברת 'מקורות', בודקים מספר חלופות של מתן אספקת מים בלחצים הנדרשים. אנו מעריכים שבתוך מספר ימים יחול שינוי, כשנספק מים בלחצים הדרושים. במקביל, אנו מבצעים עבודות לשדרוג קווי המים הראשיים בכל שכונת ברנע, עבודות שמטרתן לשפר את אספקת המים לשכונות הצפוניות בעיר".