מערכת אשקלונים | צילום: מתוך הפעילות 

סוגיית הלימודים של תלמידי התיכון עלתה לכותרות השכם והערב בתקופה האחרונה בעקבות משבר הקורונה. ילמדו או לא? קפסולות או למידה רגילה? האם התלמידים מקפידים על מסכות ועוד אי אלו שאלות. נדמה כי כמעט שכחנו שהתלמידים גם ניגשים לבגרויות, וממלאים את חובותיהם הלימודיות בתקופה זו. 

בבית הספר "אורט" על שם הנרי רונסון, הוכיחו השבוע כי תלמידים יכולים לתרום לבית הספר גם בדרכים אחרות. ביום ראשון השבוע התפנו תלמידי כיתות י' 4 ו- י' 6, ובעזרת אנשי חברת "בעץמי", המעבירים סדנאות נגרות ייחודיות, בנו במו ידיהם ובעזרת המורות עדי בן שושן ואודליה אביר, שולחנות מעץ. התלמידים עמלו במשך מספר שעות, הם קיבלו חומרי גלם, קיבלו כלי עבודה ובעזרת המדריכים בנו 3 שולחנות קק"ל איכותיים, בנוסף לשתי "פינות זולא" אותם הניחו במדשאה בצל העצים בסמוך לכניסה לבית הספר, לנוחותם ולרווחתם של כלל תלמידי בית הספר, זאת בכדי ליצור חזרה נעימה יותר לבית הספר, שתאפשר מפגשים חברתיים בטיחותיים יותר בזמן הקורונה. 

[pic_11055]

"בהתחלה כשבועיים וחצי לפני הפרויקט כשדיברנו על כך עם התלמידים, הם חששו והיו סקפטיים לגבי סיכויי ההצלחה. הם לא ממש האמינו בעצמם". סיפרה מחנכת כיתה י' 4 ורכזת אודליה אביר. "אבל תוך עשר דקות, הם הבינו את העניין והחלו לעבוד בעצמם תוך חלוקת תפקידים ועבודת צוות מושלמת כמובן בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כשכולם עוטים מסכות. הם החליטו על בניית השולחנות ופינות הזולה. הכי מספק היה שהתלמידים ממש נהנו הבינו שהם יכולים לעשות הכל בעצמם". 

[pic_11056]

"היה תענוג גדול ליצור ולבנות עם התלמידים היקרים שלי", סיפרה מחנכת כיתת י' 6 עדי בן שושן. "לראות אותם בדינמיקה אחרת, שלאו דווקא קשורה בלימודים אלא בבניה ועשיה חברתית משמעותית למענם כלל תלמידי בית הספר. אין ספק שהסדנא תרמה לגיבוש חברתי של הכיתה ושלי איתם".