גיל הזהב. הוא לא מה שהוא היה פעם. היום גם לאחר גיל 60 אנשים מבוגרים עדיין רוצים (ובצדק) לעשות את כל הפעילויות שהם עשו בצעירותם. היום, בזכות המון טכנולוגייה, חשיבה תזונתית ותוספי תזונה הקיימים בשוק גם המבוגרים בינינו יכולים לעשות ספורט, להשאר אקטיביים ולהשאר "בתמונה" גם מבחינה גופנית וגם מבחינה מנטלית.

אין ספק שהשמות החשובים ביותר במשחק הם תזונה נכונה ופעילות גופנית. על מנת "להלחם בזמן" אנחנו חייבים תזונה מאוזנת המפחיתה סוכרים ונשענת על אבות מזון התורמים לחדות שכלית ומכילים מגוון ויטמינים ומינרלים וגם כמובן לא להתנוון ולקום מהספה – לעשות הליכות, שחייה וכל סוג אחר של פעילות גופנית.

בנוסף לפעילות גופנית ותזונה נכונה, אנשים בגיל הזהב יכולים לתרום למגוון מערכות הגוף שלהם גם באמצעות נטילת תוספי תזונה מותאמי גיל. במאמר זה נסרוק את חלקם. כל הויטמינים והתוספים אשר נסרוק במאמר זה זמינים לרכישה בבתי המרקחת, בתי הטבע ואתרי הפארם באינטרנט.

תוסף התזונה הראשון והקלאסי ביותר לגיל הזהב – מולטי ויטמין מותאם לגילי 50+

מולטי ויטמין כשמו הוא – הוא מכיל מגוון של ויטמינים ומינרלים ומיקרומינרלים אשר חשובים לויסות תקין של מגוון מערכות הגוף. לקבוצות גיל שונות ישנו צורך בכמויות שונות של ויטמינים ומינרלים. לכן החברות השונות מציעות ברובן גם מולטי ויטמין שהוא מותאם לקבוצת גיל זו. למשל, ברזל יהיה בקבוצת גיל זו בכמות קטנה יותר מהרגיל היות ובגיל הזהב כבר אין מחסור בברזל אשר מאפיין קבוצות גיל צעירות יותר ובעיקר נשים צעירות.

בחלק מתוספי התזונה הללו הגדילו והוסיפו לויטמינים ולמינרלים גם חומרים נוספים כגון ג'ינסנג (צמח מרפא) אשר מרחיב מעט את כלי הדם ותורם ליכולות הזיכרון והריכוז שלנו. וחלקם מכילים גם קו-אנזים Q10 החשוב למגוון מערכות הגוף כגון מערכת אנרגיית התא ומערכת הלב וכלי הדם.

בין המולטי ויטמינים המוכרים ביותר בשוק תוכלו למצוא את "צנטרום סילבר" מסדרת צנטרום, את "מולטי ויטמין + Q10 " של חברת אלטמן וכמובן את "פרמאטון" המוכר.

תוספי תזונה המיועדים לשיפור היכולות הקוגניטיביות והזיכרון

עוד נושא אשר חשוב ביותר לגיל הזהב, הוא היכולת להשאר חדים ומפוקסים ולא לשכוח כל הזמן. בשנים האחרונות ישנם מחקרים מרחיקי לכת על חומרים שונים שתורמים ליכולות הקוגניטיביות ומאושרים כתוספי תזונה התורמים לזיכרון , ריכוז וקוגניציה. בין החומרים המוכרים ביותר למצבים אלו נוכל למצוא את הפוספטידיל סרין, את האומגה 3 ולאחרונה גם את שמן זרעי הרימונים – כל אלו תורמים ליכולות הקוגניטיביות שלנו ויכולת הזיכרון.

בין המוצרים המוכרים והיעילים הקיימים בשוק נמצא את "זום טבע" המכיל פוספטידין סרין ואומגה 3, את "גראנגארד" שמכיל שמן זרעי רימונים בכמוסות, את "אקטיב בריין" – גם כן מכיל פוספטידין סרין ועוד ועוד.

תוספי תזונה אשר נועדו למנוע שחיקת מפרקים ולהפחית כאבי דלקת מפרקים

אין מה לעשות, למרות כל הטכנולוגיה החדישה דבר אחד עוד לא הצליחו למנוע- שחיקת מפרקים. לקראת גיל הזהב המון אנשים מתחילים לדווח על שחיקה של המפרקים, כאבים במפרקים ונוקשות של המפרקים. על מנת לשפר את מצב המפרקים נמליץ תחילה על פעילות ספורטיבית מתונה שלא תחמיר את הפגיעה המפרקית (למשל ריצה היא לא מומלצת בכלל) כגון שחייה!

בנוסף, קיימים תוספי תזונה היכולים להקל על הכאבים ולמנוע שחיקה נוספת של המפרק ואף לשפר את גמישותו. לרוב מוצרים אלו יכילו את החומרים הפעילים גלוקוזאמין וכונדרויטין וחלק יכילו גם רכיב שמקל על המצב הדלקתי באופן טבעי אשר נקרא MSM. מוצרים אלו מגיעים חלקם בטבליות לבליעה וחלקם במשחות לאזור המפרקים.

בין המוצרים הקיימים בשוק: נו-דול משחה לכאבי מפרקים, סטילאר של אלטמן , מגה גלופלקס של אלטמן בכדורים לבליעה ועוד. בנוסף קיימת היום גם תרופה ללא מרשם הנקראת ארטריל גו אשר מכילה גלוקוזמין במינון גבוה במיוחד ונמכרת בבתי המרקחת ללא מרשם.

לסיכום, גיל הזהב אינו פירושו "גיל הפרישה" אלא בסה"כ גיל אשר מראה על ניסיון חיים עשיר J בעזרת פעילות גופנית, תזונה מאוזנת ותוספי תזונה מתאימים תוכלו להמשיך באורח חיים צעיר ובריא!

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח.