מערכת אשקלונים | צילום: מערכת אשקלונים, שעון מים 

קיבלתם חשבון מים מופרז? אתם לא לבד. מאות פניות של תושבים בגין חיובי מים מופרזים התקבלו בעיריית אשקלון. על רקע הפניות הרבות, נפגש ראש העיר, תומר גלאם, בלשכתו עם מנכ"ל תאגיד מי אשקלון, שי חזוט. בפגישה השתתפו גם מנהלת מחלקת שרות לקוחות וגביה בתאגיד, בקי אבנאים, ותושבת העיר ופעילת הציבור, חגית עייני סימון. 


לדברי התאגיד, החיובים עליהם מדובר מתייחסים לחודשי הקיץ, אוגוסט - אוקטובר האחרונים ובהם עולה, מידי שנה, כלל צריכת המים בעיר, הן צריכת המים הפרטית והן צריכת המים המשותפת מהסיבה לפיה, בחודשים אלו חל שימוש מאסיבי במים לצורכי השקייה, גינון וניקיון. כמו כן, קיימים מקרים בהם מתקיימים פיצוצי מים בתשתית הציבורית הפנימית.  

התשובה שניתנה על ידי התאגיד מקוממת רבים מתושבי אשקלון שפנו למערכת "אשקלונים" וטענו כי אין אמת בדברים. "זה לא הקיץ הראשון שאנו חיים בו", כתבה אתי חביב. "מעולם לא קיבלנו חשבון מופרז כזה פשוט לא הגיוני". יחיאל בוזגלו הוסיף: "מאז שהוקם התאגיד התשלום על המים הוכפל, גניבה לאור היום. החדש קיבלנו צריכה משותפת של 7 מ״ק לכל דייר (24 דיירים בבניין) זה לא הגיוני בכלל".

ראש העיר ביקש להדגיש את חשיבות ההסברה בקרב התושבים טרם חודשי הקיץ על מנת שיוכלו לפעול ולהיערך בהתאם.  עוד מסרו בתאגיד כי כל פנייה שתגיע אליהם תיבחן לגופה לצורך מתן מענה ענייני ופתרון מלא לבעיה, במידה וקיימת.