יישור שיניים ללא גשר – כל השיטות המומלצות

$(function(){setImageBanner('4ffe999f-7bf4-4904-889c-0ad86e94230c','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47451,'Image','');})

יישור שיניים ללא גשר – כל השיטות המומלצות

יחצ

נראה שבשנים האחרונות כולם מדברים על יישור שיניים ללא גשר. איכשהו התהליך הטיפולי כולו נראה פחות מפחיד ונעשה יותר מסקרן. מבוגרים רבים הזקוקים ליישור שיניים, וגם ילדים ובני נוער כבר מעיזים לחשוב על החלופה האסתטית ליישור שיניים ולא חוששים לבקש אותה עוד בפגישתם הראשונית עם האורתודונט. אז מה יש בהן – בחלופות הידידותיות האלה שהפכו את הביקורים במרפאת האורתודונט לנינוחים יותר, נעימים ומשמחים? 

יישור שיניים הוא תהליך ארוך, לא נוח ולעיתים גם מתסכל, זה ידוע. אבל זה כבר לא חייב להיות כך. בעשורים האחרונים תחום האורתודונטיה נהנה מהאצה טכנולוגית משמעותית, ובשנים האחרונות ההאצה הזאת נעשה ברכה של ממש. מבוגרים שעד כה סירבו לחשוב על טיפולים אורתודונטיים בשל הנזקים התדמיתיים שסמכי המתכת גורמים למטופלים, כבר לא חושבים פעמיים. הודות לאפשרויות הטיפוליות ליישור שיניים ללא גשר התהליך האורתודונטי כולו נעשה הרבה יותר נוח.

שיטות ליישור שיניים ללא גשר

אפשר לומר בנחרצות שהשיטה המובילה ליישור שיניים מהיר ללא גשר, היא שיטת האינוויזליין. כיוון שמטופלים רבים מתעקשים רק על גשר האינוויזליין השקוף, נדמה שאין צורך לערוך עימו היכרות. חשוב לדעת שיש שיטות נוספות ליישור שיניים ללא גשר, וגם עליהן נדבר כאן. אין ספק שמדובר במהפכה אורתודונטית של ממש, וכדאי להכיר אותה לעומק. העתיד של יישור השיניים נראה שקוף, אז בואו נתבונן בו לעומק. מוכנים?

ליישר את השיניים עם קשתיות אינוויזליין שקופות

יישור שיניים ללא גשר הוא שיטה שונה בתכלית משיטת הסמכים המסורתית. אם את סמכי המתכת אנו נוהגים להדביק לשיני המטופל ולקבע אותם בחוט מתכת חזק ולוחץ, את קשתיות האינוויזליין השקופות אנו לא מדביקים אלא מתאימים לשיני המטופל בהתאמה אישית. קשתיות האינוויזליין השקופות, כשמן כן הן, הן התקן קשתי שקוף המיוצר לפי מידות הפה של המטופל ובהתאם לתוכנית הטיפולית שמתווה האורתודונט. התקן זה נשלף בכל עת, והמטופל יכול לאכול ולצחצח את שיניו בלעדיו. ככל שהטיפול האורתודונטי מתקדם, המטופל מחליף התקנים מדי שבועיים או שלושה. כל התקן שונה מקודמו – הוא  מתאים למנח השיניים בזמן הנתון ומעוצב כך שיפעיל עליהן לחץ ויניע אותן למנח הרצוי הבא. התהליך כולו עשוי להימשך כמה חודשים ואף  שנה ויותר. הדבר תלוי במצב השיניים של המטופל ובמורכבות התהליך הנדרש. 

איך מתחילים טיפול?

לאחר שיתווה תוכנית טיפולית למטופל, האורתודונט יזמין את קשתיות האינוויזליין ויקבל אותן באריזות סטריליות נפרדות. המטופל יוזמן לפגישת התאמה, ואם נראה שהכול תקין ויש התאמה מושלמת, המטופל ירכיב את הקשתית הראשונה בסדרה ולמעשה יתחיל את התהליך האורתודונטי. אם יש צורך, האורתודונט ידביק מאחזים קטנים ושקופים על כמה שיניים. המאחזים יעזרו למטופל לקבע את הקשתית לשיניים כך שיופעל הכוח הנדרש להנעתן. המטופל יקבל הנחיות לשימוש מיטבי בקשתיות האינוויזליין – כמה שעות ביממה עליו להרכיב אותן, מתי הוא יכול להסיר אותן ואיך לשמור על ניקיון והיגיינה. החלפת קשתית אחת באחרת נעשית בדרך כלל מדי שבעה עד עשרה ימים. כל קשתית חדשה מראה שינויים קלים במנח השיניים, ובכל מקרה הלחץ המופעל על השיניים תמיד יהיה עדין ואחיד. אם המטופל מרגיש כאבים או חוסר נוחות, הם מזעריים. 

תהליך אורתודונטי יעיל וקל בשיטת אינוויזליין

כיוון שהקשתיות מפעילות לחץ מתון על שיני המטופל ומניעות אותן לתנועה קלה ועדינה, ומשום שהמטופל יכול להחליף את הקשתיות בעצמו בפרטיות של ביתו, אין צורך להיפגש עם האורתודונט לעיתים תכופות. מקובל להגיע לביקורת במרפאה מדי עשרה שבועות. הביקורות מאפשרות לאורתודונט לבדוק את התקדמות הטיפול ולוודא שקשתיות האינוויזליין אכן פועלות כנדרש. בכל פגישת ביקורת המטופל יקבל סט חדש של קשתיות וימשיך בטיפול כמקודם. התהליך הטיפולי עצמו הוא קל ונוח. המטופל אינו מוטרד מהמראה החיצוני שלו, ולמעשה לא ניכר בו כל שינוי למעט השינוי לטובה שחל בשיניים שלו. כיוון שהקשתיות הן שקופות ודקיקות, המטופל יכול להמשיך וליהנות משגרת יומו כרגיל. 

כמה זמן נמשך הטיפול בקשתיות אינוויזליין?

יישור שיניים בקשתיות אינוויזליין עשוי להימשך כמה חודשים ואף שנה ויותר. אורך הטיפול משתנה ממטופל למטופל לפי מצב השיניים ומורכבות הטיפול הנדרש. גם למשמעת העצמית של המטופל יש תפקיד מהותי בתהליך. אם המטופל מקפיד להרכיב את גשר האינוויזליין 22 שעות ביממה ואינו שולף אותו יותר מהנדרש, התהליך יכול להתקדם כמתוכנן. יישור שיניים בקשתיות אינוויזליין מתאים מאוד למטופלים מבוגרים שחוששים מפגיעה משמעותית באיכות החיים ובאסתטיקה של המראה החיצוני. מדובר בטיפול יעיל וממוקד שמניע את השיניים בעדינות ותוך הפעלת לחץ מתון בלבד כך שהמטופל אינו סובל מכאבים חזקים ומחוסר נוחות. הקשתיות נשלפות מהפה בקלות, אפשר לנקות אותן ולשמור על היגיינה. בסופו של דבר התוצאות מרשימות ביותר, ואין ספק שמדובר בחלופה מצוינת, פשוטה ויעילה לטיפולי יישור שיניים מסורתיים.  

יישור שיניים מהיר ללא גשר

באמצעות הליך כירורגי ניתן להאיץ את טיפול יישור שיניים עד פי 2. ז"א במקום טיפול שאורך כ-12-18 חודשים, בטיפול יישור שיניים מהיר ללא גשר משך הטיפול יעמוד על 8-10 חודשים. מדובר בשיטה שמגבירה את גמישות העצם ויוצרת דרכי גישה לתאים בוני עצם מה שיגרום להאצת תהליך תזוזת השיניים.

שיטות נוספות ליישור שיניים ללא גשר

מטופלים הזקוקים לתיקוני שיניים מזעריים, יכולים להסתפק בפלטה שקופה המותאמת לשיניים. אין מדובר בפלטה המתכתית המסורתית אלא בפלטה שקופה שאפשר להרכיב ולהסיר מהפה בכל עת ובעיקר בזמן האכילה והצחצוח. פלטה זו כאמור מתאימה למטופלים הזקוקים לתיקונים קלים בלבד, והיא דרך מעשית לצלוח את התהליך הטיפולי ללא גשר.

שיטה נוספת המאפשרת להסתייע בערכות מותאמות לקיבוע השיניים וליישורן. מדובר בערכות ייחודיות ליישור שיניים הכוללת שני סדים נשלפים – אחד עדין לשימוש יומי ואחד מסיבי יותר לשימוש בשעות הלילה. הסדים עצמם שקופים ומתאימים לטיפול ממוקד וקצר יחסית שנמשך בין שישה שבועות ועד שלושים שבועות.

מעוניינים ליישר את השיניים ללא גשר? חשוב מאוד שתתייעצו עם האורתודונט שלכם על כל האפשרויות העומדות בפניכם ותקבלו את הטיפול המתאים לכם, למצב השיניים שלכם ולהעדפותיכם. 

נכתב בשיתוף: ד"ר עידית ברקנא, אורתודנטית מומחית ליישור שיניים.

לפרטים נוספים: https://barkanaortho.co.il/  




$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('906f4853-dc29-4f4c-8363-cca5fad4c019','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47453,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('906f4853-dc29-4f4c-8363-cca5fad4c019','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47453,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה