מה למדנו על שיווק דיגיטלי, קידום אתרים ופרסום באינטרנט בתקופת הקורונה

$(function(){setImageBanner('8e8ccccf-d8d6-4b4f-9fb8-fd301494d443','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47093,'Image','');})

מה למדנו על שיווק דיגיטלי, קידום אתרים ופרסום באינטרנט בתקופת הקורונה

צילום: 123rf

שנת 2020 תיזכר ככל הנראה בתור השנה בה למדנו לשנות הרגלים. לעבוד מהבית, ללמוד מהבית, לתקשר עם סבא וסבתא, רק מהבית. נגיף הקורונה הביא איתו לא רק איומים אלא גם זוויות מחשבה נוספות. אם לפני כן נאמר כי אין כמו קשר אישי (ועדיין אנו מאמינים שהוא מעל הכול), תקופה זו גרמה לאנשים לאמץ מילים ומשפטים חדשים כמו "ניפגש בזום", "קורס למידה מרחוק" "וובינרים" ואחרים.

ברגע שבוטלו הלימודים בבתי הספר ובגנים, יצאו בעלי עסקים רבים עם מכולתם אל העולם הדיגיטלי. חלק היו מוכנים מראש, אחרים הכינו עצמם מיד וחלקם מחכים לזעם שיעבור ועדיין לא החליטו כיצד לפעול. עסקים אשר פעלו בעולם הדיגיטלי ובמיוחד הראשונים שקמו לתת פתרונות, צברו קהל לקוחות, חלקו שילם מיד וחלקו הפך לקהל מעוניין. איך הם עשו את זה? מהם נדרש כדי לשווק גם בעולם הדיגיטלי? על השאלות האלו ועוד נענה בכתבה.

להכיר את המערכות שעומדות לרשות העסק

עסק אשר עוד לא אימץ מערכות דיגיטליות, צריך לדעת כי עומדות לרשותו שלל תוכנות ומערכות. הכמות של התוכנות יכולה להיות מבלבלת וכך גם השימוש בכל פלטפורמה, אך בסופו של יום כדאי לדעת שרוב התוכנות פשוטות לשימוש, מאופיינות בממשק אינטואיטיבי ובמקרה של קושי ניתן לפנות לסרטוני הדרכה בתוך האתר או ברשת וכן לעזרה מטעם המערכות עצמן. כאן, ריכזנו מספר מערכות ותוכנות שכל עסק צריך להכיר בשנת 2020:

ZOOM

זוהי שעתה הטובה של מערכת ZOOM. משרד החינוך, אגפים בעיריות ושלל עסקים ואנשים פרטיים הבינו את הפוטנציאל הגלום במערכת זו. במה מדובר? מערכת פשוטה להפעלה אשר מאפשרת לאנשים לתקשר זה עם זה בקלות דרך המסך. ניתן להזמין אנשים ולקיים שיחה מהנייד או המחשב. כמו כן, ניתן לשתף מסך ולכן המערכת אידאלית לכל עסק שרוצה לקיים הדרכות. המערכת מאפשרת להתחבר ללא כל עלות (אך מגבילה במשך השיחה) וגרסת התשלום סבירה למדי. 

המערכת אידאלית לעסקים אשר רוצים להעביר שיעורי למידה אונליין, בתקופת הקורונה ולאחריה. ברור כי יהיו לא מעט שימושים למערכת גם לאחר שהשגרה תחזור לעצמה. בין היתר ניתן לבצע שיעורי למידת נגינה, שיעורי ספורט, בישול ועוד רבים. כל זה בשידור חי ובהשתתפות קהל. ניתן להקליט את השיעורים השונים ולעבד אותם לתוכן מצולם.

מערכת קורסים

הקמת מערכת קורסים באתר יכולה לקחת מעט זמן (לצורך העניין יש להקים אתר) אך אפשר להשתמש בפלטפורמות קיימות. עסקים אשר הקימו קורסים לפני הקורונה ניצלו את התקופה כדי להציע את הקורסים, חלקם בהנחה בשל התקופה וחלקם לא. 

הקורסים טובים משתי סיבות: הם מאפשרים לעסק למצב עצמו כמומחה בתחום והם משמשים כמקור הכנסה נוסף. חשוב לציין כי לא מדובר על "שלח לחמך" אלא יש לשווק את הקורס (ולשם כך קיים קידום אתרים אורגני וממומן). הקמת קורס יכולה להיות חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית קידום העסק וגדילתו. זהו שוק שהולך ומתרחב ואין כל ספק שדווקא הנגיף חשף יותר אנשים לאפשרות המצוינת של למידה מרחוק.

מערכת דיוור

כל הורה חיכה למידע ממערכת החינוך. חלק מהמורים יזמו מפגשים וירטואליים עם התלמידים, חלק העבירו הודעות בווטסאפ ובאופן כללי אפשר להגיד כי כל הודעה שכזו מאפשרת לשמור על קשר. ממש כמו במערכת החינוך, כך גם בעסקים. זה הזמן לבדוק מה קורה עם הלקוחות ועם הקהל המתעניין. לתת טיפים, עצות, רעיונות ולשמור על קשר.

השימוש במערכת דיוור הוא חלק מהאסטרטגיה הדיגיטלית בשנת 2020 והיא לא תיעלם. עסקים צריכים לדאוג לשוחח עם הלקוחות ולשלוח אימיילים רלוונטיים לתקופה ולאו דווקא שיווקיים. פעילות נכונה תחזק את שם המותג ואת הקשר מול הקהל.

רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט

אם יש משהו שאי אפשר לערער עליו ושאנחנו לומדים מהנגיף הוא שיש לרשת כוח. עסק שלא נמצא ברשת, לא מפרסם, לא מתקדם, מפספס קהל ענק. בימים בהם אין יכולת להיפגש באופן אישי, הדרך היחידה של הלקוחות והקהל להכיר את העסק, היא הרשת, החברתית ודרך מנוע החיפוש בגוגל.

עסקים אשר לא אימצו אסטרטגיית קידום לפני הנגיף, יבינו בוודאי את החשיבות שלה. האתר משמש הפנים של העסק ולכן עליו להיראות מצוין. הדף העסקי חייב לייצג את רוח התקופה, לדבר ולתקשר עם הקהל, כל הזמן ובמיוחד בתקופות מאתגרות.

התוכן הוא המלך (גם אם לנגיף יש כתר)

ישנן שלל מערכות ותוכנות אשר יכולות לשרת את העסק, אך אלו לא עובדות לבד. כדי להתקדם בעולם הדיגיטלי, למצוא לקוחות וקהל גם בתקופות מאתגרות ולנוע קדימה כל הזמן, נדרש תוכן. העסק צריך לדבר אל הקהל שלו, להתחבר אליו, להישאר עדכני ולהיות קשוב.

את התוכן ניתן להפיץ בדרכים שונות: ברשתות החברתיות, במודעות ממומנות, בבלוג של האתר, במודעות יח"צ ועוד. החיבור בין יצירת תוכן איכותי וקידום נכון שלו, מוביל את העסק קדימה, בכל תקופה. ניתן לעשות זאת לבד, אבל קל יותר לעשות זאת יחד, עם חברה המתמחה בתחום  קידום אתרים דיגיטלי. אנו כאן בשבילך וכדי לענות על כל שאלותיך.

המאמר מטעם קונספט1 – סוכנות דיגיטל המתמחה בפתרונות פיתוח ושיווק אונליין לחנויות, עסקים ומשרדי פרסום, בעלת ניסיון משנת 2006 בתחום האונליין ומאות לקוחות במגוון תחומים.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1ec6b597-8a26-4c7e-b285-74dc9aff73a9','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47095,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1ec6b597-8a26-4c7e-b285-74dc9aff73a9','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47095,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה