איך לנהל צוות עובדים בצורה הטובה ביותר

$(function(){setImageBanner('fc16f750-137e-4414-bb0c-816f7f2fb0cc','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

איך לנהל צוות עובדים בצורה הטובה ביותר

ניהול צוות של עובדים הוא אתגר לא קטן שיש לבצע מדי יום, מדי שעה ומדי דקה. תיאוריות רבות נכתבו ונאמרו אודות הנושא הזה ונדמה שעם הזמן יש חידושים ושינויים גם בתחום הזה. כיום ידוע שעובדים אינם רק חלק ממצבת כוח האדם של ארגון או חברה אלא בני אדם לפני הכל ולכן יש להתייחס אליהם ככאלה ורק לאחר מכן לשים לב לתכונות המקצועיות שמאפיינים אותם כעובדים. החוכמה האמתית היא לשלב בין התכונות והמאפיינים האישיים של העובדים לבין אלה המקצועיים שיש לכל אחד ואחד מהם.

כאשר מתחילים תהליך של ניהול צוות חדש או כאשר מנהל חדש נכנס לתפקיד עליו לשים לב לכמה עקרונות חשובים שצריכים להיות בעבודתו היומיומית ובגישה שלו כלפי צוות העובדים שלו:

  • התייחסות אישית הכוללת ברכות מדי בוקר ופרידה בסוף יום העבודה.
  • התעניינות בחייו האישיים של העובד, לרבות בבריאותו ובשלומם של בני המשפחה שלו.
  • בחינה אודות ההתקדמות במשימות המקצועיות העומדות בפניו.
  • שאילת שאלות הקשורות בבעיה שהעובד אולי חווה או מצב בעייתי שבו הוא נמצא.
  • הזמנה לשיחה אישית מפעם לפעם.

ניהול עובדים נכון ייצור מצב חיובי וטוב שבו העובד יידע שיש לו אל מי לפנות בכל עניין או נושא. בין אם הוא זקוק לעזרה כלשהי (אישית או מקצועית) או שהוא מעוניין לחלוק חוויה נעימה שהוא חווה או עוברת עליו. כאשר האווירה טובה, חיובית, אופטימית ונעימה - לא יהיו סודות בין העובדים לבין המנהל ודבר זה יתבטא גם בעבודה היומיומית. העובד אמור לראות במנהל שלו את זה שממונה עליו ושלו הוא מדווח - אך גם אדם שאפשר לפנות אליו, לשוחח, לפרוק את אשר על ליבו ולשתף בכל נושא.

איך מנהלים צוות עובדים?

כאמור, הדבר הבסיסי ביותר הוא ההתייחסות האישית לכל עובד ועובד. כאשר המנהל לא מתייחס לצוות העובדים שלו בהתנשאות או מתוך תפיסת עליונות - אין ספק שהם יחושו בנוח במחיצתו. את התחושה הטובה משיגים באופן שוטף ויומיומי על ידי ארגון מפגשים בלתי אמצעיים שבהם אפשר לבצע פעילות חברתית שאינה קשורה לעבודה ולכן מנהלים רבים מבינים כיום את הפוטנציאל והצורך בימי גיבוש או בפעילויות מעבר לשעות העבודה ומחוץ לכותלי הארגון.

מנהל טוב הוא זה שהעובדים ייראו בו שותף מקצועי אך גם איש סוד שאפשר לשוחח איתו על כל נושא. הוא זה שהם יידעו שייתן עצה טובה או רק יהיה שם בשבילם - עבור אוזן קשבת או כתף תומכת. כאשר מדובר בנושא של ניהול צוות עובדים אין זה כלל משנה האם העובדים הם נשים או גברים והאם המנהל הוא גבר או שמא מדובר במנהלת. הצוות כולו יחוש בנוח זה בחברת זה ללא התייחסות למין, דת, עבר תעסוקתי או מצב משפחתי. כאשר הצוות ינוהל בצורה כזאת - גם העבודה תהיה נעימה וגם התחושות האישיות בין חברי הצוות לבין המנהל יהיו טובים וחיוביים.

כלים נכונים לניהול צוות עובדים

מנהלים בכירים בארגונים או חברות כבר הפנימו שחשוב מאד להעניק כלים נכונים למנהלים הזוטרים על מנת שינהלו את צוותי העובדים בצורה אישית ומקצועית מעולה ולא פחות מכך. כך לכל אורך שרשרת הניהול - החל מהמנהלים הבכירים ועד לאחרון העובדים - תהיינה מוסכמות הקשורות להתייחסות אישית ומקצועית זה כלפי זה ואפשר יהיה להיות בטוחים שהאינטרס המוביל בחברה כולה הוא מתן הרגשה טובה להגיע בבוקר ליום העבודה ולסיים אותו עם ציפייה לקראת היום הבא.

המאמר נכתב ע"י טימינג – פיתוח מנהלים ועובדים בשיטה ייחודית

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('0440034a-abbe-490e-b02a-869ef3f1f5fe','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('0440034a-abbe-490e-b02a-869ef3f1f5fe','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה