עליה בכמות הדוחות לנהגים באשקלון שנסעו ללא חגורת בטיחות

$(function(){setImageBanner('fa95920c-1bbb-4a6b-a455-e0418e2d384c','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

בשנת 2021 נרשמו בעיר 1,246 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בעליה של תשעה אחוזים בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 1,140 דוחות

חגורת בטיחות. צילום: עמותת אור ירוק

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בשנת 2021 נהרגו 29 אנשים שלא חגרו חגורת בטיחות/לא השתמשו באמצעי בטיחות לעומת שנת 2020  שנהרגו 24 בני אדם. מדובר בעליה של 20% במספר הרוגים.

בין השנים 2020 ל-2021 נרשמה עליה בכמות הדוחות שרשמה המשטרה למי שנתפס נוסע ללא חגורת בטיחות:  באשקלון נרשמו 1,246 דוחות לאי חגירת בטיחות (עליה של 9% בהשוואה לשנת 2020) והיא ממוקמת במקום השמיני ברשימת הערים בהן חולקו הכי הרבה דוחות במהלך השנה החולפת. באשדוד השכנה נרשמו בשנת 2021  310 דוחות לנהגים שנסעו או הסיעו נוסע לא חגור בחגורת בטיחות. מדובר בירידה של 45% בכמות הדוחות בהשוואה לשנת 2020 שבמהלכה נרשמו בעיר 567 דוחות.

מהנתונים עולה כי בסך הכל רשמו שוטרי משטרת ישראל מעל 52 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות בשנת 2021, מדובר בעליה של כ-12% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-46 אלף דוחות.

על פי ארגוני הבטיחות המובילים בעולם, חגורת בטיחות מפחיתה את הסיכון למוות בקרב נהגים ויושבי המושב הקדמי ב -45%-50%, ואת הסיכון למוות ופציעות חמורות בקרב יושבי המושב האחורי ב-25%. השימוש בהתקן ריסון לילדים יכול להוביל להורדה של 60% במקרי מוות.

בעמותה מדגישים כי חגורות בטיחות מהוות אמצעי יעיל ביותר במניעת מקרי מוות ופציעות קטלניות במקרה של תאונות דרכים. על אף יעילותן המוכחת, ועל אף שחגירתן מחויבת בחוק, שיעורי החגירה של נהגים ונוסעים עדיין לוקים בחסר.

הסכנה באי חגירה היא שכאשר הרכב מתנגש בעוצמה בעצם כלשהו, הנהג (או הנוסע) הלא חגור יוטח בעוצמה אל הדפנות הפנימיות של הרכב, או שייזרק בעוצמה דרך שמשת הרכב. כאשר ברכב יש יותר מנוסע אחד לא חגור, קיימת סכנת התנגשות של הנוסעים זה בזה, בנוסף להתנגשות בחלקי הרכב.

מאפייני בטיחות חשובים אחרים כגון כריות אויר עובדים כפי שתוכננו רק אם הנוסעים חגורים. חגורות בטיחות מפחיתות פציעות במקרה של תאונה, ויחד עם כריות אויר מיועדות בעיקר להגן על הנוסעים במקרה של תאונה חזיתית.

במקרה של פגיעת צד והתהפכות, חגורות בטיחות בעיקר מונעות מהנוסעים להיזרק החוצה מהרכב או בתוכו ובכך מגדילות משמעותית את סיכויי ההישרדות שלהם.

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת הבטיחות הוא אביזר בטיחות חובה שבלעדיו לא נוסעים ולמרות זאת אנחנו עדים מדי שנה לכך שנוסעים רבים עדיין לא חוגרים בנסיעה, מסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים ברכב. בהיעדר נראות משטרתית מספקת בכבישים נהגים רבים פשוט לא מפחדים להיתפס על ידי המשטרה ומסכנים את עצמם את שאר נוסעי הרכב הוספת ניידות משטרה והגברת הנראות שלהן בכבישים תסייע בהרתעת נהגים שלא חוגרים חגורת בטיחות, או מסיעים נוסעים שאינם חגורים. רק תוספת של ניידות ושוטרים יגבירו את ההרתעה וכך ניתן יהיה לצמצם את התופעה שגובה את חייהם של רבים מדי שנה".

 

 


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('4345f9ca-3afa-4b6b-a35b-97af8b93051a','/dyncontent/2024/5/16/6aa6d421-773d-4351-935f-ed48fb5a323f.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('4345f9ca-3afa-4b6b-a35b-97af8b93051a','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה