גני האירועים והאולמות שבים לפעילות: "כמו לידה מחדש"

$(function(){setImageBanner('d1e4ec15-58ea-41cd-a134-06d1c8a986b9','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

לאחר שנה בה נאלצו לסגור את שעריהם הבעלים והמנהלים של גני אירועים באשקלון מספרים ל"אשקלונים" על השמחה וההתרגשות הגדולה, על הקשיים בגיוס אנשי צוות על אי הודאות והחששות מסגירה מחודשת וגם על זוגות שהחליטו להיפרד בעקבות מורכבות התקופה

זו הייתה אחת השנים הקשות עבור גני האירועים במדינה, אם לא הקשה ביותר: עם התפרצות נגיף הקורונה בתחילת השנה שעברה הם היו הראשנים שקיבלו הוראה לסגור את שעריהם, ספגו ביטולים מזוגות שנואשו מהמצב הלא ברור והתמודדו עם אובדן עובדים שבלית ברירה פנו לאפיקים אחרים על מנת להתפרנס.

אבל אתמול (ראשון) החיוכים שבו לפניהם, הטלפונים שבו לצלצל כאשר זוגות מאשקלון והסביבה מסתערים על תאריכים פנויים ומבקשים לקבוע תאריך בו יוכלו למסד את הקשר ביניהם באירוע חגיגי. בריאיון ל"אשקלונים" מספרים בעלים ומנהלי גני אירועים על ההיערכות לרגע המיוחל ועל הציפיות להמשך.

"זו הרגשה פנטסטית, אנחנו מקווים שבעזרת השם שהתהליך הזה יימשך ולא ייקטע שוב בגלל השינויים בנתוני התחלואה". אומר רוני גז הבעלים של "טליה" ו"לורד גארדן" "כבר הייתה לנו חזרה במהלך הקורונה וחשבנו שזה נגמר אבל בסופו של דבר חזרנו רוורס כפול עשר. בואו נקווה שהחיסונים יהוו תהליך אחר ויותר בטוח. שיהיה בסיס אמיתי לחזרה ולא כל הזמן נהיה כפופים לשינויים, אני מאמין שאנחנו אחרי זה".

מה המשמעות של התפרצות הקורונה מבחינה כלכלית עבורכם?
"הענף כולו נפגע אם אני אעיד על עצמי - בגלל התנהלות נכונה שלי צלחתי את המשבר. המענקים שהמדינה נתנה בזמן מאוחר יחסית היוו מענה שלא היה מהיר לענף וגרם לכמה מהאולמות למשברים יותר גדולים עד כדי סגירה. אני ידעתי איך לשמור שקל לבן ליום שחור לצד התנהלות נכונה מול זוגות. לא לקחתי מקדמות משמעותיות שהייתי מחויב להחזיק וזה היה לטובתי. המענקים שקיבלנו לא נותנים מענה לכל ההוצאות הקבועות שיש בעסק כי מחירי השכירויות נשארו אסטרונומיים וכמובן ספגנו אובדן הכנסה לא פשוט".

אולמי טליה | פותחים את עונת האירועים

איך העברת את השנה האחרונה?
"אני באופן אישי לא נחתי על זרי הפנה הקמתי עוד חברה ששילבה את התחום של אוכל מוכן וקצביה ויצרתי הכנסה נוספת תוך כדי שחיכינו שהענף יחזור לפעילות.
כמו שאמרתי המדינה לא הייתה שם במאה אחוז עבורנו וגם עכשיו אנחנו נשארים באי ודאות עם המשכירים בעניין סכומים שאנחנו צריכים להשלים, אבל השתדלנו לצאת בצורה הכי טובה שאפשר עם חברה בריאה וחזקה".

עונת האירועים נפתחת מחדש | צילום: באדיבות לורד גארדן

איך הייתה התנהלות שלכם מול הזוגות שכבר סגרו תאריכים?
"אני יכול להגיד לך שכל אירוע נדחה בין שלוש לארבע פעמים והיו גם אירועים שנדחו חמש פעמים עד שהבנו שהדבר הזה לא הולך להיגמר בזמן הקרוב ונהיו ביטולים, כל זוג חיפש את עצמו. לדעתי מתוך מאה אחוז שהיו אמורים להתחתן 80 -90 אחוז התחתנו ברבנות, בחצרות ובמקומות פיראטיים כאלו ואחרים, אני שמרתי על ההנחיות ולא נגררתי לתחינות של זוגות לבצע את החתונה אצלנו בגלל ההגבלות. אפשר לומר שסבלנו בשקט עד שיגיע הזמן שלנו לקיים את האירועים בצורה הכי מוכרת לפי ההנחיות. זה לא פשוט וברוך השם אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, אנחנו מחכים לחזור לעשות את השמחות ואת האירועים שאולמי לורד גארדן וטליה ידעו לעשות הכי טוב שיש".

צוות העובדים שלכם חוזר לעבוד?
"אחת הבעיות הקשות היא לחזור ולהתחיל כמעט מאפס עם מלצרים, מנהלי אירועים וטבחים חסרים. הרבה עובדים שלנו שיצאו לחל"ת מצאו לעצמם דרך חדשה ולכן אנחנו יוצאים בגיוס רציני. אני פונה לאשקלונים מתאימים ולתושבי הסביבה וקורא לכל מי שרוצה להיות חלק מהצוות שלנו ובעזרת השם למצוא מקום עבודה בטוח ומסודר להגיש מועמדות ואם הוא מתאים לדרישות נשמח להעסיק אותו".

כמה אירועים צפויים להתקיים החודש?
"חלק מהדחיות הובילו לאירועים שיתקיימו החודש הזה חלק מהאנשים כבר לא האמינו שזה יקרה בגלל תקוות השווא שקיבלו בעבר. אנחנו יוצרים קשר עם מי שרוצה לקיים את האירוע, מרגישים שיש תכונה וזוגות רוצים להעביר אירועים למאי יוני ואילך. לעומת זאת יש אירועים שנסגרים כמה ימים קדימה – אני מקבל טלפון ושואלים 'אתה פנוי? רציתי להתחתן' ואנחנו קובעים פגישות. אנחנו רוצים להספיק כמה שיותר אירועים לפני תקופת העומר במהלכה ניכנס לשיפוץ נרחב".

אולמי הלורד גארדן | חוזרים לעונת האירועים

איך האירועים יתקיימו הלכה למעשה?
"אנחנו כרגע פועלים לפי מה שהתו מאפשר כשעל פי ההנחיה העדכנית מדובר רק על מחוסנים ומחלימים עם עוד שינוי שמאפשרים להכניס 5-10 אחוז מהאורחים שעשו בדיקת קורונה שלילית 48 שעות לפני האירוע. הכניסה לא תהיה רגילה יהיו רשימות מראש ומדידה אחת אחד זה יהיה קצת מורכב בהתחלה. אני מאמין שעוד יהיו שינויים ושתיכנס אלינו בדיקה עם תוצאה מהירה עד 15 דקות, אני לא יודע איך רוצים שנקיים את כל המערך הזה כשבטח יהיו עוד הוצאות שיושתו עלינו וחלק מבעלי האולמות שיצטרכו לשאת בנטל הזה כמו מינוי אחראי קורונה, הממשלה גם נמצאת במצב של חוסר ודאות וחיה מיום ליום. אנחנו מצפים לחזור לימים היפים לשמח ולשמוח עם בעלי האירועים אנחנו כאן בשבילכם מחכים לקבל את ההזמנות בשבילי זו כמו לידה מחדש אחרי כל מה שעברנו בשנה הזאת".

"החתונות בוטלו והזוגות נפרדו"

מנכ"ל אולמי הברון ורפאלי ירון ברוך מספר: "התחושה תמיד טובה לחזור לשגרה אבל גם נורא מבלבלת כי אנחנו לא יודעים בדיוק מה קורה. יש המון תהיות וסימני שאלה מה מותר ומה אסור".

איך נערכתם לפתיחה המחודשת של גני האירועים?
"זה ממש כמו לפתוח מחדש - זה לבנות תפריטים חדשים, להצטייד בציוד חדש. הדבר שהכי קשה היום זה ארגון של הצוות מחדש משום שהמלצרים כבר לא כל כך רוצים להיות מלצרים יש כאלו שממשיכים בחל"ת ויש כאלו שמצאו לעצמם עבודה אחרת, ואתה צריך להכשיר צוות מלצרים מההתחלה. זה להתחיל את הכל מחדש מבחינת כוח אדם והנראות של הדברים אבל מתוך חדוות העשייה זה מלווה בתחושה שהצלחנו לעבור גם את השלב הזה".

אולמי רפאלי | חוזרים לעונת האירועים

מה עבר עליכם בשנה האחרונה?
"אנחנו שנה לא היינו בפעילות והמצב הזה הוא אבסורדי. בגלל שהממשלה לא נתנה חלופה הגיונית זה הוביל לאירועים פיראטיים בחצרות ובמקומות פרטיים שנה בלי פעילות לאולמות אירועים זה המון זמן, האירוע האחרון שלנו היה בחודש מרץ בשנה שעברה. האולמות היו הראשונים שנסגרו בלי שום צפי לחזרה ועדיין יש חשש שיחזירו את הגלגל לאחור. אנחנו מאוד חוששים מזה שנעשה השקעה מסוימת בציוד ובהכשרה של צוות ועוד פעם נשקע לתוך הבור הזה, אבל זה לא מרפה את ידינו כן לנסות ולהמשיך".

מה קורה עם זוגות שהיו אמורים להתחתן?
"המדיניות שלנו הייתה שמי שרוצה לבטל השבנו להם את כל הכספים בחזרה ללא התחייבות מצדם. ישנם זוגות שמצאו פתרונות ביניים וישנם אחרים ששוב מחפשים תאריכים ורוצים לסגור מה שכן אני יכול לומר לך בצער שיש לנו שלושה זוגות שהחליטו בסופו של דבר לא להתחתן בכלל, החתונות בוטלו והזוגות נפרדו. נתקלתי בשלושה מקרים כאלו ואני אומר את זה בצער רב. ארגון חתונה יוצר מתח אצל המשפחות של בני הזוג וכשסגרו הכל ולא היו חלופות שמצאו חן בעיני המשפחות של שני הצדדים התחילו ויכוחים וכשזה קורה לפני שהתמסד הקשר נוצר קרע והקשר לא מבוסס וחזק לצלוח משברים".

אולמי הברון | חוזרים לעונת האירועים

איזה מסר תרצה להעביר לזוגות שמתלבטים אם לקבוע תאריך לחתונה בתקופה כה מורכבת?
"אנחנו ערוכים לקבל זוגות אשקלונים ותושבי האזור שרוצים להתחתן ואנחנו לא מצטרפים לחגיגה הגדולה של העלאת המחירים. אנחנו לא מצפים שהזוגות שיתחתנו כעת יצטרכו לשלם עכשיו יותר יקר בגלל שלא עבדנו שנה. ספגנו את שתי העונות שהתמוססו ולמרות זאת אנחנו ממשיכים באותה רמת מחירים עם אותה רמת שירות".


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dd58f737-a9cf-48c4-96fc-944b32e9b160','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dd58f737-a9cf-48c4-96fc-944b32e9b160','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה