"אני מי שאני בזכות הילדות שלי באשקלון"

$(function(){setImageBanner('49694ba0-0ef3-49c2-8345-353d7056d8ab','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

נועה יונני, בת 30 מאשקלון, כבשה את המסך כשחיפשה אהבה בתוכנית ריאליטי חדשה בערוץ 13. עכשיו היא משתפת את המסע שלה בריאיון ל"אשקלונים" מרגע החשיפה. על התגייסותה למען המאבק באלימות נגד נשים, על התמיכה החמה מהבית, על האהבה לעיר אשקלון ולמה היא לא פוסלת השתתפות בעוד תכנית ריאליטי

"ריאליטי מטיריאל": נועה יונני נולדה וגדלה באשקלון, אבל את השם שלה אתם לבטח מכירים מתוכנית הריאליטי בה השתתפה לאחרונה - "אהבה חדשה". בסיום התוכנית היא אמנם לא מצאה אהבה, אבל כפי שהיא מעידה היא "מצאה את עצמה מחדש". קטע אחד חושפני בתוכנית בו סיפרה באומץ לב על אלימות שחוותה מבן זוגה בעבר, הפך אותה לכתובת ואוזן קשבת לנשים רבות הנמצאות במערכת יחסים אלימה. "קיבלתי אינספור הודעות מנשים שהחליטו לקום ולעזוב מערכת יחסים אלימה", היא מספר ל"אשקלונים". "נשים התחברו למילים שלי והרגישו שנתתי להן ביטחון לקום ולדאוג לעצמן. העצמה נשית בפריים-טיים נותנת כוח לצאת ממעגל האלימות ואם הצלחתי להציל אישה אחת, החשיפה הייתה שווה את זה".

נועה יונני | הפכה להשראה לנשים רבות

עד לסיום שירותה הצבאי במחסום ארז, נועה התגוררה באשקלון. את אבא שלה יגאל, אחד מוותיקי העיר המוכר לכם יותר כבעליה של החנות "ארנקי רפי", אין אחד שלא מכיר. "כשאבא הופיע בתוכנית, הציפו אותי המון אנשים בהודעות וסיפרו לי שהם קנו את התיק הראשון שלהם אצל אבא שלי כבר לפני 30 שנה. זה היה מאוד מרגש".  אמא שלה רותי היא סייעת בגן עירייה והיא אחות לאלירן, משי ואביב. "מגיל צעיר אלירן דחף אותי להופיע בטלוויזיה, תמיד הוא אמר שאני עשויה מהחומר של כוכבי הריאליטי. למעשה אם לא הוא, לא הייתי משתתפת בריאליטי בכלל". אחרי הצבא היא נסעה לטייל בארה"ב וכשחזרה החלה ללמוד משפטים במכללת פרס ברחובות. כיום היא מתגוררת בתל אביב, ועד לתקופת הקורונה עבדה כמשפטנית במשרד לרואי חשבון.  

נועה יונני | צילום: נוי דקל

זאת החלטה לא פשוטה לחפש אהבה בתוכנית ריאליטי לעיני כל המדינה. איך הגעת לתוכנית?
"האמת היא שאחי הגדול אלירן רשם אותי להשתתף בתוכנית 'חתונה ממבט ראשון' מבלי שאדע. כשהתקשרו אליי והזמינו אותי לאודישן, ממש הופתעתי מזה אבל החלטתי לנסות. התחלתי שם את התהליך, כבר בחרתי שמלות כלה והייתי ממש בתוך העניין אבל הרגשתי שזה לא מתאים לי ופרשתי בשיא. המלהק הראשי התחבר אליי ופנה אליי שוב עם התוכנית 'אהבה חדשה'. המטרה של התוכנית הייתה גם למצוא זוגיות, אבל מה שמשך אותי זה שרציתי שיעזרו לי ויתמקדו בי - שייתנו לי כלים מה אני צריכה לפתח בעצמי ועל מה כדאי לי לעבוד עם עצמי כדי להגיע למקום שבו אני מוכנה לזוגיות בריאה, מכילה ואמיתית. החלטתי שאני הולכת על זה והמשפחה שלי מאוד תמכה בי. זה עשה לי רק טוב. אני לא אותו בן אדם שהייתי כשנכנסתי לתוכנית. כשיצאתי, הרגשתי שמצאתי את עצמי מחדש".

מתוך התכנית "אהבה חדשה" בערוץ 13

בסופו של דבר לא יצאת עם זוגיות מהתוכנית. את לא מתחרטת שהשתתפת?
"בכלל לא. מבחינתי התוכנית כן הצליחה כי למרות שלא יצאתי עם זוגיות, עברתי תהליך משמעותי. כשעברתי לגור בתל אביב הייתה לי תחושת ניכור כזאת – פה, בניגוד לאשקלון החמה, כל אחד הוא לעצמו. אחרי שעברתי לכאן, התרכזתי רק בעצמי וזה גרם לי להתרחק מהרגש שלי וממי שאני. אומנם לא חיפשתי זוגיות מההתחלה, אבל בגיל 30 כשהחלטתי שאני רוצה, אז היה לי קשה לעשות את זה. ההתמקדות בקריירה ובעצמי גרמה לי להתנתק מהרגש. הייתי במרדף אחרי ההצלחה וההתפתחות האישית שלי באה על חשבון זה. התוכנית עזרה לי להבין כל כך הרבה תובנות חשובות על עצמי, התהליך עצמו היה מדהים. קיבלתי את עצמי בחזרה, גיליתי אותי מחדש וזה היה שווה את כל החשיפה".  

במסגרת החשיפה, דיברת בגילוי לב על זוגיות אלימה שחווית בעצמך.
"לפני כמה שנים יצאתי עם בחור במשך כחצי שנה. הרגשתי שאנחנו לא באותו מסלול כי אני מאוד אוהבת את החיים והוא היה במקום מאוד כבוי. כשאמרתי לו שאני רוצה להיפרד, הוא אמר לי את המשפט המחריד שכל אחת הייתה מזדעזעת לשמוע: 'אם לא תהיי שלי, את לא תהיי של אף אחד'.  מהרגע הזה הוא התגלה כאדם שלא הכרתי לפני כן. הוא הגיע למקום העבודה שלי עם סכין ופשוט אמר לי: 'אני אשחט אותך'. זה נגמר בבית משפט בקנס של 800 ₪ כלפיי. למזלי הגדול הסיפור הזה הסתיים בלי שהוא הצליח לפגוע בי פיזית, אבל מבחינה נפשית התמוטטתי. הייתי במצב נפשי קשה מאוד, נחרדתי מקלות הדעת בה בן אדם קם יום אחד ומחליט שהוא רוצה לסיים חיים של אישה ופשוט עושה את זה. בלי אבא שלי ואחי אלירן, אני לא יודעת איך הייתי עוברת את זה".

עם האח אלירן יונני  | "לא הייתי עוברת את זה בלעדיו"

חשבת שהוא יכול להיות אלים כלפיך? כשאת מסתכלת לאחור, הכתובת הייתה על הקיר?

"היום בדיעבד אני מבינה שהיו נורות אדומות. למשל הוא היה מאוד תלותי, הוא בודד אותי מחברות בטענה ש'הוא רוצה לבלות יותר זמן איתי'. אם לא הייתי בבית כשהוא היה חוזר מהעבודה, הוא היה מאוד כועס. הרגשתי שהוא אובססיבי אליי, אבל בתמימותי חשבתי שהוא מתנהג ככה מתוך אהבה. אני מבינה במבט לאחור שטעיתי בקריאת נורות האזהרה והיום אני מדברת על זה בצורה חשופה כדי שנשים ידעו להיזהר ולא להתעלם מהסימנים".

איך היה לראות את עצמך בטלוויזיה בסצנה חשופה כזאת? איזה תגובות קיבלת?
"זה היה לא פשוט כי זה מאוד החזיר אותי לתחושות הקשות שהיו לי באותה סיטואציה. החשיפה הזאת אומנם חשפה את הפן האישי שלי, אבל המון נשים התחברו לסיפור שלי והציפו אותי בהודעות. נשים כתבו לי שהן החליטו לסיים מערכות יחסים אלימות אחרי שראו אותי. אחרי כל ההודעות והשיח שהתחיל, הבנתי שעשיתי את הדבר הנכון. גם אם הצלחתי להציל אישה אחת, זה שווה את הכל".

מתוך התכנית "אהבה חדשה" בערוץ 13

כיום את פועלת למען העצמה נשית ומסייעת לנשים שחוו מערכת יחסים אלימה. מה לדעתך יכול להביא לשינוי ולמיגור האלימות שהממדים שלה רק מתרחבים מדי שנה?  
"רק ענישה מחמירה. אם היה עונש חמור לגברים שמפעילים אלימות על נשים, אז אותם גברים אלימים היו נרתעים. ברגע שבעל מרביץ לאשתו, מנסה לרצוח אותה ובסוף מקבל עבודות שירות, זה לא גורם לאף אחד לחשוב לפני שהוא מרים יד. היום אין מספיק הרתעה ולכן אין מספיק ביטחון. כשזה ישתנה, נוכל אולי לראות ירידה במקרי האלימות".

מי שעוקב אחריך באינסטגרם, רואה שאת מקפידה לשמור על אורח חיים בריא ותזונה נכונה. זה גם חלק מהתהליך שעברת?
"כן, זה לחלוטין תהליך מאוד ארוך שאני עדיין עוברת. לפני 5 שנים גילו לי בעיה בבלוטת התריס: תת פעילות קיצונית שלא מצליחה להתאזן ושחלות פובליציסטיות. אלו בעיות הורמונאליות שמאוד משפיעות על המשקל באופן ישיר. כשהבנתי שיש לי את הבעיות האלה, החלטתי לקחת על עצמי שינוי ובנוסף לטיפול תרופתי, הרגלתי את עצמי לאורח חיים בריא. זה מאוד עזר לי לרדת במשקל וגם לגוף להיות הרבה יותר בריא. חוץ מחטאים קטנים כשאני מגיעה לאשקלון לאכול אצל אמא, אני מאוד מקפידה על תזונה. אני בן אדם מאוד אקטיבי, עושה המון יוגה - ספורט שהוא בעיקר לנפש. כשלקחתי על עצמי את האתגר הזה, הרגשתי שינוי באופן מיידי. אחרי תנודות קיצוניות במשקל, הרגשתי את החיים שלי עולים על דרך שהיא טובה ובריאה. לא נתתי לבעיות האלה להשפיע לי על אורח החיים".  

מנהלת אורח חיים בריא | צילום: אינסטגרם

ספרי לנו על הילדות באשקלון, למה את מתגעגעת שאין לך בעיר הגדולה?  
"אשקלון זה הבית, המשפחה. כשאני באה לאשקלון אני מרגישה פירגון אדיר. אחד הדברים הכי טובים בעיניי זה לגדול בפריפריה כי יש בה ערכים שאין בשום מקום אחר. הערכים שלקחתי מהבית: אם זה לתת כבוד לכל אדם, למוסריות, החום הזה שיש לאנשים, אני לא נתקלתי בערכים כאלה במקומות אחרים. גדלתי בבית מאוד חם, מחבק ומכיל. ככל שגדלנו והתפתחנו, ההורים השתנו יחד איתנו והפכו להיות ליברליים יותר. בתור ילדים ובטח שגם היום, ההורים שלנו תמיד האמינו בנו, אמרו את הדברים הנכונים, לימדו אותנו מה זה קידוש בשבתות. אני לא אדם דתי, אבל הערכים והמנהגים שכל המשפחה יושבת סביב שולחן ועושה קידוש וכל אחד משתף איך עבר עליו השבוע - זה משהו ייחודי שמחזיר אותי מיד הביתה".   

עם ההורים יגאל ורותי | "תמיד היו שם בשבילי"

למה עברת לגור בתל אביב?
"עברתי במטרה לפתח את עצמי מבחינת קריירה. מאז שאני זוכרת את עצמי, גם בתור ילדה, היו לי חלומות מאוד גדולים. חלמתי להופיע בבית משפט וכילדה הייתי מסדרת את הבובות ומדמיינת שאני בבית משפט והבובות הן קהל. חונכתי לחלום בגדול והיה לי ברור שאלך ללמוד משפטים במרכז ולעבוד שם. אחרי הלימודים התקבלתי לאחד המשרדים הטובים בארץ. לא עברתי לתל אביב כדי לנסות להיות 'סלב'. האמנתי שאצליח לפתח את עצמי ברמה האישית. אני אמנם גרה בתל אביב בגלל הקריירה אבל הבית שלי תמיד באשקלון".  

הרבה החמיאו לך ברשת ואמרו ש"הבאת אשקלון אחרת למסך". מה דעתך על האמירה הזאת?

"אני מי שאני בגלל שגדלתי באשקלון. אשקלון זאת עיר מאוד מגוונת ויש בה אנשים מכל הסוגים. כששואלים אותי מאיפה אני, תמיד אני יענה בגאווה שקודם כל אני אשקלונית ואחר כך תל-אביבית. המחשבה שאשקלונים הם 'ערסים' או 'פרחות' זאת מחשבה פרימיטיבית ולא נכונה. יש באשקלון כל כך הרבה אנשים מוצלחים. אנשים לא מבינים שמי שגר באשקלון זה לא כי אין לו ברירה, אלא כי זאת הבחירה שלו".

אפשר להגיד שאת אשת העולם הגדול, מטיילת המון בעולם. זה בטח חסר לך בתקופה הזאת.
"האמת שכן, זה מאוד חסר. טיילתי המון בעולם, אני מאוד אוהבת לחקור תרבויות. תאילנד היא המקום האהוב עליי. כשאני טסה לשם אני מבקרת במקומות הכי אותנטיים שהמקומיים מבלים בהם. אבא שלי כל הזמן היה טס לחו"ל ונדבקתי באהבה לטיולים ממנו".

מטיילת בתיאלנד | "המקום האהוב עליי בעולם"

ראינו אותך בלא מעט תוכניות בוקר וגם ב"צינור". אין ספק שהמסך אוהב אותך. יש לך תוכניות לכיוון הזה בעתיד? טלוויזיה או משחק?
"אני לא רואה את עצמי משחקת או מגישה בתוכנית טלוויזיה או משהו כזה, אבל כן שמחה לראות שהטלוויזיה אוהבת אותי. אנשים מתחברים לנועה ולא הייתי רוצה לשחק מישהי אחרת".

יש סיכוי שנראה אותך שוב בריאליטי? העיתונאי ערן סוויסה פרסם לאחרונה שתשתתפי ב"אח הגדול".
"אני מודה שאני לא עוקבת אחרי התוכנית, אבל never say never".

איפה את רואה את עצמך עוד 5 שנים מבחינת זוגיות?
"נשואה עם שני ילדים וגרה באשקלון".

מה החלום הכי גדול שלך?
"בעבר החלום שלי היה להגיע הכי רחוק בקריירה, היום החלום הוא פשוט להיות אמא".


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('257a260c-a8ce-4d61-9dea-4447ff9d02d6','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('257a260c-a8ce-4d61-9dea-4447ff9d02d6','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה