חמישה טיפים להצלחה כאיש עסקים 



חמישה טיפים להצלחה כאיש עסקים 

יחצ

עסק הוא יצירה, הגשמת חלום, אפיק לביטוי עצמי ועבור בעלי העסקים המצליחים העסק הוא הנתיב שמוביל לעושר כלכלי ולרווחה אישית. בישראל נפתחים כחצי מיליון עסקים בשנה, מתוכם נסגרים קרוב ל-40,000 תוך שנה, כאשר 80% מהם ייסגרו תוך חמש שנים. מה מבדיל עסקים מצליחים מעסקים שנופלים בצד הלא נכון של הסטטיסטיקה? חמישה צעדים בסיסיים שמבטיחים אורך נשימה לצד יושרה ובניית מוניטין אמין.  

יזמות ושיפור מתמיד 

אנשי עסקים מוצלחים מאמצים חשיבה יזמית ופועלים כדי להוביל את העסק ולהצעיד אותו קדימה לאתגרי המחר, הם עושים זאת בעזרת ניהול זמנים נכון ומודע, גם אם הם בעצמם "העובדים של העסק", כך למשל – אשת עסקים שתקדיש מספר שעות לרכישת כלים מקצועיים חדשים תוכל לתמחר מחדש את השירותים שלה בעלות גבוהה יותר, ואילו איש עסקים שירכוש כישורי ניהול נוספים יוכל להאציל סמכויות ולפנות זמן לשיתופי פעולה. 

יסודיות והתמדה 

עסקים מוצלחים מבססים בראשית דרכם סדרה של נהלים ועקרונות, אשר יוצרים בהירות וסדר. לדוגמה: הם קובעים תעריפון ומחירון שירותים בהתבססות על נתוני השוק תוך שקלול המשאבים הנדרשים מהם כדי לספק את השירות או המוצר עליו הם התחייבו. כמו כן הם עובדים על פי תקנון ברור, אשר מסדיר את קשרי הגומלין עם עובדי החברה, הספקים והלקוחות – כך שכל פרט בעסק נותר ברור ומקנה יציבות. 

בוסים טובים לעצמם

אנשי ונשות עסקים יודעים עד כמה דק הגבול בין העבודה לבין החיים האישיים, הם יודעים עד כמה קל להתבלבל, להיסחף ולהאריך את ימי העבודה על חשבון המשפחה, החברים ופיתוח תחביבים חדשים. אנשי עסקים מוצלחים נמנעים משחיקה שעלולה לפגוע בכישורים וביכולות שלהם ואף ברצף העבודה. הם יודעים שחלק מהותי מהצלחתם נובע מעצם היותם אנשי משפחה וחברים טובים, הם מכירים בחשיבותו של תחביב מהנה כדי להעשיר את עולמם ולהרחיב את נקודת המבט שלהם, והם דואגים לזמן העשרה וזמן משפחה, מציינים זאת ביומן וממששים את התוכנית, שכן עבורם הזמן המשפחתי והאישי הוא חלק מההשקעה בהצלחת העסק. 

שירות ויושרה אישית 

בשביל להיות איש עסקים טוב או אשת עסקים טובה חשוב קודם לכן להיות אנושי. ולכן בעלי עסקים זוכרים היטב את הפתגם הידוע, שמופיע בספר קהלת: "טוב שם, משמן טוב". היושרה האישית שלהם היא המוניטין שלהם. הם דואגים לשמור על הגינות ומוסר, לנהוג בצדק כלפי החלש, לשמור על שקיפות ולשאוף שלקוחותיהם יקבלו את השירות הטוב ביותר, ויחוו שביעות רצון גבוהה מהשירות או מהמוצר שהם סיפקו להם. 

קיום קשרי גומלין עם הקהילה  

עסק פרטי ואישי ככל שיהיה הוא "אורגניזם" חי בתוך קהילה, ועסק מוצלח ש"ניזון" מתנועה והתעניינות ערה של לקוחות הוא חלק מהותי מהקהילה. העסקים המוצלחים ביותר מבססים קשרים ארוכי טווח עם הקהילה העסקית – מול עסקים המעניקים שירותים משלימים ומול עמיתים למקצוע. בדרך זו הם נהנים משיווק ישיר, "פה-לאוזן" ומממליצים רבים, שהתנסו בשירותיהם וישמחו לעבוד עמם בשיתוף פעולה חוזר. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה