setImageBanner('5068e854-26e6-4676-9fcd-a5b1180dc50e','/dyncontent/2020/9/30/0feabe6f-36ba-45c7-8e17-e5a5c2c056c7.jpg',11576,'',525,78,false,46569);

ממתק בני ציון 'כי תבוא'

בימי מלחמת העצמאות חלתה אשתו של הגה"ק רבי חיים ברים במ חלה קשה.
לאחר שלא עלה בידי הרופאים לרפאותה, הגיע רבי חיים אל האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל, כדי לבקש על אשתו הצדקת. 
אמר לו האדמו"ר: "במקרה כזה צריך לעשות פדיון נפש". 

כשרצה רבי חיים להכין 160 מטבעות כסף, כדי לעשות את הפדיון, אמר לו האדמו"ר: "כאן לא יועילו מטבעות! כאן צריך אנשים שיקבלו עליהם, ויתנו לחולה משנות חייהם במתנה!"
כאשר שמע כך רבי חיים, התחיל לבכות, ואמר: "בימים אלו של מלחמה, מי יסכים לתת שנות חיים במתנה?"

השיב האדמו"ר: "קח דף, והבא לי חמישים חתימות של אנשים, הנותנים כל אחד שנה בעבור זוגתך הרבנית. ותאמר בשמי, שמי שחותם ותורם שנה, אני ערב לו שיעבור את המלחמה בשלום...!"

כאשר הגיע רבי חיים למקלט הראשון שנקרה בדרכו, אמר להם: "זוגתי חולה מאד, והאדמו"ר מזוועהיל הבטיח, שכל מי שחותם ונותן שנה מחייו עבור זוגתי – יעבור את המלחמה בשלום!"
מיד נעשה רעש גדול במקלט, ונעשה תור גדול, כיון שכולם רצו לחתום. שכן, מי לא רצה "ביטוח חיים" מהאדמו"ר מזוועהיל. רבי חיים החל לספור את החתימות, וכשראה שהגיע לחמישים חתימות, בקש לצאת, אך בקושי רב הצליח לפלס דרכו דרך עוד אנשים שרצו לחתום. כשהגיע לאדמו"ר, הוא הביט ברשימה, ומיד חתם את שמו עליה.

ואכן, אשתו של רבי חיים זכתה לחיות חמישים שנה בדיוק (עד שנת תשנ"ח)!
וכל אותם חמישים האנשים שחתמו, עברו את המלחמה בשלום, ואף האריכו ימים, כדברי הצדיק האדמו"ר רבי גדליה משה מזוועהיל, זכותו תגן עלינו, אמן!

על הכתוב בפרשה, "יַכְּכָה ה' בִּשְׁחִין רָע עַל הַבִּרְכַּיִם וְעַל הַשֹּקַיִם אֲשֶׁר לֹא תוּכַל לְהֵרָפֵא מִכַּף רַגְלְךָ וְעַד קָדְקֳדֶךָ", אומרים חז"ל: אתה לא תוכל להתרפא. אבל, הקב"ה, הוא אב הרחמן, ישלח לך את המלאך רפאל, והוא ירפא אותך. והרמז הוא: "וע *ל*  השוקי *ם*  אש *ר*  ל *א*  תוכ *ל*  להרפ *א*  מכ *ף*  רגל *ך*" – סופי תיבות *מלאך רפאל*.

ובענין הרפואה אומר רבנו צבי הירש, שהמלים *רפואה שלימה* הן אותיות: *רפא שלם יהוה* (שם *הוי"ה* עם אותיות "רפא שלם"). 
דהיינו, שהרפואה השלימה היא משם הוי"ה(=שם הרחמים של הקב"ה).

וכתב הזוהר הקדוש, שכאשר הקב"ה מרפא את האדם, הרי זו רפואה עולמית (ולא כמו רפואה על ידי שליח שאז הרפואה היא לא תמיד עולמית). ולכן, אומר דוד המלך "רפאני ה' וארפא" – אני מבקש שאתה, ריבונו של עולם, תרפא אותי, כדי שהרפואה תהיה רפואה עולמית.

ראוי להזכיר כמה סגולות לרפואה שלימה שכבר הבאנו: סגולת מאה הברכות שצריך לברך, כמו שרומז הכתוב: "והסיר ה' *ממך* כל חולי".  *ממך*(=100) גימטריה *מאה*.
לרמוז, שבזכות מאה ברכות שתברך בכל יום "יסיר ה' ממך כל חולי".

וכן סגולת עונג שבת, כמו שרמז הכתוב: "רַק *שִׁבְתּוֹ* יִתֵּן וְרַפֹּא יְרַפֵּא". *שִׁבְתּוֹ*, לשון *שבת*. 
דהיינו, אם ישמור האדם את השבת, ויענג אותה במאכלים כראוי – יזכה ל"רפא ירפא", ויהפוך *נגע* ל *עֹנֶג* (אותן האותיות).

והנה, מבואר בספרים הקדושים, שמי שחטא ופשע במעשיו, צריך לחזור בתשובה שלמה על מעשיו, עד שיזכה להפוך את אותיות *פשע* ל *שפע* (אותן אותיות).
שכן, כאשר האדם פושע במעשיו הרעים, למעול מעל בה' יתברך, כי אז הוא מקלקל את צינורות השפע של חייו, והופך "שפע" לצירוף "פשע". ועל ידי כך נעשה חולה (חלילה), שהרי קלקל את צינורות השפע של החיים.

ומצינו מקור לכך בזוהר הקדוש (נשא קלג'), המפרש את הפסוק (מיכה ז'): "מי אל כמוך נושא עון ועובר על פשע". שואל על כך הזוהר: מהו "עובר על פשע"? 
והתשובה: הקב"ה, ברוב רחמיו וחסדיו, מעביר אותיות "פשע" לאותיות "שפע" לשבים אליו בתשובה.

וזהו שאומר דוד המלך: "הסולח לכל עֲוֹנֵכִי, הרופא לכל תַּחֲלוּאָיְכִי". כאשר שב האדם ממעשיו הרעים, והקב"ה סולח לכל עוונותיו. ממילא מתקיים אצלו: "הרופא לכל תַּחֲלוּאָיְכִי" – מיד הוא זוכה לרפואה שלימה.

(וצריך לדעת, שבשעה שאיש ישראל מצטער בחולי ובייסורים – אף הקב"ה מצטער בצערו, כפי שמובא בגמרא (חגיגה טו'): "בזמן שאדם(=כל יהודי) מצטער, שכינה מה אומרת? קָלָנִי מראשי קָלָנִי מזרועי"(=ראשי כבד עלי, וזרועי כבדה עלי).
ויש להוסיף שהנה כתוב בנביא (ישעיה סג' ט'): "בְּכָל צָרָתָם (של ישראל) *לֹא* צָר" – כביכול הקב"ה אינו מצטער בצערם של ישראל. אולם, אנו קוראים זאת כך: "בְּכָל צָרָתָם (של ישראל) *לוֹ* צָר". שכן, יש צער לפניו יתברך כאשר בניו מצטערים.
לכן, אומרים חז"ל, התכלית היא להפוך את "לא" ל-"לו". דהיינו, להפוך תמיד את "בכל צרתם *לא* צר" ל-"בכל צרתם *לו* צר", שהוא יתברך מצטער בצערם של ישראל.
מכאן נבין את גודל התשובה דווקא בחודש אלול. שכן, *אלול* מכיל את האותיות *לא לו*, כדי לומר לנו, שעל ידי התשובה אפשר להפוך את "בְּכָל צָרָתָם (של ישראל) *לֹא* צָר", הרומז שאין חלילה צער לה' מצערם של ישראל, ל-"בְּכָל צָרָתָם (של ישראל) *לוֹ* צָר" – שאז יש לו יתברך צער בחולי ובייסורים של בניו, וממילא על ידי כך הם זוכים לרפואה שלימה).
 
על פי האמור, מפרש הרה"ק מרדכי מקוזמיר זיע"א את דברי הנביא (ישעיה נט'): "ובא לציון גואל ולשבי פשע ביעקב נאום ה'". ומהו "לשבי פשע"?  
"גו *אל  ול* שבי פשע" –  *אלול* (בחיבור תיבות), בחודש *אלול* הופך הקב"ה את אותיות "פשע" ל"שפע" – לעמו בית ישראל, השבים אליו.

יהי רצון, בימים אלו של עת רצון, נשוב אל הקב"ה אב הרחמים, שאז יתקיים בנו: *"שובה* ישראל, *ארפא* משובתם אוהבם נדבה, כי שב אפי ממנו. אהיה כטל לישראל" אמן!

שבת מבורכת!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה