חנות דיגיטלית היא החנות של פעם שהיו מקימים בפינת הרחוב רק במדיה וירטואלית שמגיעה ליותר אנשים ובעלת פוטנציאל רווח יותר גדול. ככל שהחנות יותר פופולרית יש לה גם פוטנציאל של הכנסה פסיבית שמאפשרת את בעל העסק למקד את המשאבים והכוחות לכיוונים אחרים.

הרעיון מאוד מפתה, וייתכן שאתה כבר בשיא בנייתה של חנות אינטרנטית, אך אם הבסיס שעליו תוקם החנות, בדיוק כמו בחנות פיזית, לא יהיה יציב ומתוכנן היטב לאחר מחשבה, המשך הדרך תהיה רצופה בתיקונים, ושיפוצים ובעיות תחזוקה שונות.


2 טעויות שחשוב להימנע מהן

אחד האלמנטים החשובים ביותר של חנות דיגיטילית מצליחה ובאופן כללי כל עסק מצליח, הוא זמן מינימלי בין הצורך של הלקוח למתן מענה מעת העסק. במקרה זה, זמן מינימלי בין הקלקת המשתמש באיזור מסויים באתר והתוצאה שמגיעה מיד לאחר מכן. משתמש אשר מחכה יותר מדי זמן מבחינתו, פשוט יעזוב ויעבור לאתר אחר, אפילו אם הוא ממש רצה את המוצר שעליו הוא החל לשלם. מהירות היא הסוד.

בנוסף, לרוב יש התלהבות ואז אצים רצים לעיצוב האתר והלוגו ומתחילים לבנות את האתר. תשומת לב למראה החיצוני מבלי להכנס לעובי הקורה תוביל אולי למראה נעים, אבל לפוטנציאל גבוה של תפקוד לקוי, לחוסר עניין בתכנים הלא מותאמים ולאפיון אתר לא נכון מבחינת נוחות ויעילות השימוש.

אבני היסוד להקמת חנות דיגיטלית מצליחה

וודאו שמותקנת תוכנת אבטחה מודרנית וחדשנית שתשמור על פרטי הלקוחות שלכם באתר ושיהיה מאוד קשה לפרוץ לאתר שלכם. כדי לייצר הכנסה מהאתר ולמכור את המוצרים שלכם, אתם צריכים שהלקוחות יזינו פרטי אשראי. אף אחד לא יזין נתונים כה חשובים כאלו אם האתר אינו מאובטח דיו. בנושא זה, בדקו אפשרויות תשלום מגוונות שיתאימו למגוון לקוחות.

מעבר לכך, וודאו שיש תנועה קלה וזורמת מהשלב הראשון של התבוננות בתפריט המוצרים ובחירת המוצרים ועד לקבלת המוצר מצד הלקוח ולרישום במערכות השונות מהצד של העסק. הליך לא משומן היטב יכול לגרום לעיכובים ואי הגעת המוצרים ולהוביל לאי שביעות רצון הלקוחות. אי רישום נכון יכול להוביל לבלאגן מול הרשויות השונות ובניהול העסקי.

אבן יסוד חשובה נוספת הנה מדיניות ההחזרה ושירות לקוחות המהווה מוקד טיפול באי הבנות, תהיות, שאלות וקשיים שעולים אצל הלקוח ודורשים מענה.

עוד טרם העשייה והקמת החנות, אפיינו את החנות. בצעו סקר שוק ובדקו את המתחרים ואת הצורך שיש בשוק. האם הרעיון אכן בעל בסיס וצורך מעשי מספק בכדי להוציא אותו אל הפועל. מה יהיה בחנות? מהו התמחור הנכון? איך החנות תתנהל? עם איזו חברת משלוחים עובדים? אילו מבצעים הולכים להיות? מי קהל היעד? כל אלו נדרשים עוד לפני שפונים לפעולה ולהקמה בפועל של חנות דיגיטלית.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח