כמעט בכל ענפי המשק ישנה תחרות משמעותית בין העסקים השונים. על-מנת למשוך את תשומת הלב של העוברים והשבים, וליצור בידול אפקטיבי מהמתחרים, חשוב לפעול בשלל דרכים – ואחת מהן היא השילוט של העסק.

כדאי לדעת שגם בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים, וכשלכאורה האינטרנט ובפרט גוגל מנחים אותנו בדרך לבחירות רבות, עדיין שלט מרשים מושך לעסק לא מעט אנשים, כלומר לקוחות פוטנציאליים, ולכן מומלץ להשקיע גם בו.

ניגודיות בולטת מושכת תשומת לב ולקוחות

הדבר הראשון שכדאי לדעת לגבי שילוט לעסקים הוא שניגודיות מדויקת מאפשרת להעביר את המסרים הרצויים ובנוסף היא מתבלטת מידית בנוף. שחור על גבי צהוב זו דוגמה אחת לצבעים דומיננטיים מומלצים לשלט לעסק, וגם אדום ולבן הוא שילוב מוצלח.

כשהתכנון הוויזואלי של השלט לא מבוצע באופן מושכל, הטקסט והמוטיבים הגרפיים בשלט "נעלמים", והשלט למעשה מאבד מערכו.

מהו הגודל הרצוי?

הפרמטר השני בתכנון שילוט לעסקים הוא הגודל של השלט. שלט גדול מדי הוא גם מוצר יקר שלא לצורך וגם עלול להיתפש כמאיים. שלט קטן מדי ייעלם בנוף וחלק גדול מהעוברים ושבים עלולים לפספס אותו. כלל אצבע מקובל הוא שגובה האותיות בשלט יהיה 2 ס"מ על כל 2 מ' של מרחק בין השלט לבין קהל היעד שלו, אבל כמובן שישנם עוד פרמטרים כמו כמות הטקסט, קהל היעד, המיקום של החנות ועוד.

הסוגים השונים של שילוט לעסקים

בחירה נוספת היא לגבי סוג השלט. ישנם כמה וכמה סוגים של שילוט לעסקים וביניהם למשל פריימלס, לייטבוקס, קאט אאוט, שלטי ניאון ועוד.

שלטי הפריימלס מיועדים בעיקר לחנויות בגדים אבל לא רק. שלט זה כולל ארגז שהחזית שלו מוארת ופרופיל שדרכו אפשר להכניס בד מודפס. בהתאם ישנה אפשרות להחליף את הפרסום לעתים קרובות, בקלות וביעילות.

הלייטבוקס הוא סוג נוסף של שילוט מואר, כשבאופן טבעי התאורה תורמת לבולטות ומבטיחה שהמסרים הפרסומיים יעברו גם בשעות הערב והלילה. קאט אאוט הוא שלט שעשוי מאלומיניום מכופף והייחוד שלו הוא שרק החלקים החתוכים בחזית מוארים (עם לדים). בדרך זו ישנה בולטות גבוהה מאוד לטקסט או ללוגו של העסק, שאותם חותכים באופן מדויק להפליא עם לייזר או CNC. שלטי ניאון הם אופציה קלאסית ועדיין פופולרית מאוד.

איך לבחור טקסט לשלט לעסק?

לצד כל המאפיינים הטכניים של שילוט לעסקים, שכמובן יש להם חשיבות רבה מאוד, רצוי כמובן להקדיש תשומת לב גם לתוכן. אם לעסק יש לוגו, מן הסתם כדאי שהוא יופיע בשלט, ואם עדיין אין לכם לוגו – זה הזמן למצוא מעצב/ת גרפי/ת מוכשר/ת וליצור אחד. הטקסט חייב להיות תמציתי מאוד כך שכבר תוך 2-3 שניות כל מי שרואה את השלט יבין בדיוק מה אתם מציעים לו ולמה כדאי לו להיענות להצעה.

 

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח