כמה מחוויות הטיולים וההרפתקאות הבלתי נשכחות ביותר כוללות טיולים בנופי טבע מרהיבים. עלייה ברגל לפסגת הגלבוע או הליכה בצל העצים המרשרשים בנחל הכזיב הן חוויה מיוחדת במינה. אבל לפעמים כשאנחנו רק מתחילים לתכנן את הטיול כל הארגונים והסידורים מעיקים עלינו: להזמין מקום לינה, להצטייד בתרמיל נוח ובקבוקי מים מתאימים, ובכלל לטפל מראש בכול מה שישרת אותנו היטב כשנצא לטיול רגלי ממושך. אז מה עושים?

אם גם אתם חולמים לטייל בטבע לאורך נחלי מים זורמים או בשמורות טבע עם להקות ציפורים נודדות, יש לנו כמה טיפים שיאפשרו לכם להפיק את המרב מכל החוויה, גם אם אתם מחפשים טיול מפנק המשלב לינה בצימר בצפון.

להגדיר את הטיול

האם לטייל במערות גוברין, להקים אוהל על שפת הים או לשוטט בעיירה גלילית ציורית וליהנות מהשירותים שמציעים צימרים יוקרתיים בראש פינה ואתרי ספא בצפון? קבלת החלטה שכזאת היא הצעד הראשון שעליכם לעשות כשאתם עומדים לבחור בטיול שמעניין אתכם.

יש אנשים שאוהבים לבקר באזורים מרוחקים ולהשאיר את הציוויליזציה מאחור, כפי שמציע המדבר המדהים שלנו, בעוד שאחרים מעדיפים קצת מותרות ופינוקים, כפי שמציע צימר בצפון לזוגות שמחפשים חוויה קצת יותר יוקרתית. אין בחירה נכונה או לא נכון, אלא רק זו שהכי מתאימה לכם.

לאחר שהחלטתם לאן בדיוק אתם רוצים לנסוע ובאיזה סגנון אתם רוצים לטייל, סביר להניח שתמצאו באינטרנט אפשרויות רבות למסלולים מיוחדים ומרגשים בנופים הארץ ישראליים.

לבחור את מסלול הטיול

עכשיו, כשמצאתם את סגנון הטיול שהכי מושך אתכם, הגיע הזמן לבחור במסלול הטיול עצמו. מן הסתם תמצאו חברות רבות המציעות טיולי הליכה מודרכים גם למקומות שאתם רוצים לראות, אך עדיין תצטרכו להתמודד עם הצורך לצמצם את ההצעות ולבחור בזו שמתאימה לצרכים ולטיול החלומי שלכם.

התחילו בחיפוש שירותי הדרכה המציעים טיול יום או יותר, תלוי במשך הזמן שאתם רוצים לטייל. לאחר שתצמצמו את אפשרויות הבחירה, פנו לחברה שמציעה טיול שמעניין אתכם כדי לגלות מידע נוסף. השאלות שכדאי לשאול קשורות לאישיות שלכם ולמסלול הספציפי שתבחרו, למשל:

להעריך את הכושר הגופני שלכם

לפני היציאה לטיול חשוב לבצע הערכה מדויקת וכנה של רמת הכושר הגופני שלכם. הליכה ממושכת בוואדי או לאורך הנחל יכולה לפעמים להפוך לסיוט, גם אם מישהו אחר סוחב את התרמיל שלכם. הכרת נקודות החוזק והחולשה שלכם תתגלה כנכס העיקרי בהתכוננות לכול סוג של טיול.

קחו בחשבון שגם אם אתם הולכים בלי בעיה קילומטר או שניים לאורך הטיילת, לא בטוח שתוכלו ללכת לאורך קילומטרים רבים יותר בשטח טבעי מגוון. מעבר לכך, האם תוכלו לקום וללכת שוב גם ביום שלמחרת?

אם אתם יוצאים לטיול מודרך, בררו עם המדריך עד כמה המסלול דורש מאמץ כדי לקבל תחושה אמתית לגבי מה שיצפה לכם לאורך הדרך. אם אתם יוצאים לטיול עצמאי, נסו לקרוא פרטים נוספים על המסלול באינטרנט.

להתאמן לקראת הטיול שלכם

אם אתם לא מתאמנים בקביעות, התחילו להתאמן לפחות חודש או חודשיים לפני היציאה לחופשה. תרגול בחדר כושר עם משקולות, הליכון או אופניים נייחים – יעזור לכם להתכונן היטב ולהיות בכושר מתאים לטיול.

הוסיפו לאימונים אלה גם הליכה ארוכה בשעות הערב או בסופי שבוע, רצוי בשבילי עפר ולא על המדרכה. גם ריצה קלה עשויה לסייע לכם לשפר את פעילות הלב, את הזריזות והסיבולת.

לטיולים אתגריים יותר, כמו טרקים להרים גבוהים בחו״ל, יהיה עליכם להתחיל להתאמן מספר חודשים קודם כדי להיות מוכנים לאתגרים שיציב בפניכם שטח סלעי ועלייה לגובה רב.

חברות המפעילות טיולים מסוג זה ממליצות ברוב המקרים על תכנית אימונים מתאימה. עם זאת קחו בחשבון שאתם יכולים להיות בכושר נפלא ועדיין להתמודד עם אתגרים בגובה. אז כשאתם מטפסים על הרים צפו להליכה בקצב מתון.

 

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח