הגעתם לפגישת עבודה חשובה, כנס מקצועי, תערוכה מובילה בתחום וזו ההזדמנות האולטימטיבית עבורכם להציג את עצמכם בדרך המרשימה והזכירה ביותר. מה יותר אפקטיבי מאשר לשלוף כרטיס ביקור ולמסור אותו לכל המתעניינים, כדי שיהיה לכם את האמצעי הישיר ליצור אתכם קשר בעתיד. כרטיסי ביקור הם בגדר חובה לכל בית עסק ואיש מקצוע וניתן לעצב כרטיס ביקור במראה המבוקש לפי פלטת הגוונים המזוהה עם השפה העיצובית והרושם שברצונכם ליצור. תחשבו על זה שתמיד טוב שיש למתעניינים פרטי התקשרות עמכם למימוש ברגע שהם זקוקים לעורך דין/רופא שיניים/חברת שיווק ולא צריכים לחפש בגוגל או לאסוף ממליצים. כל שהם צריכים לעשות זה למצוא את הכרטיס ולקבוע פגישה.

כרטיס ביקור אטרקטיבי הוא תוצר של חשיבה אסטרטגית והשקעה עיצובית ביצירת כרטיס שישקף את העסק והמומחיות שלכם בדרך הטובה ביותר. באיזה גודל לבחור? מה לכתוב על הכרטיס ואיזה עיצוב ייצג אתכם כהלכה? כל הסודות שמסתתרים מאחורי כרטיסי הביקור.

מה הקשר ביניכם ובין הכרטיס?
חשוב שתהיה התאמה בין סוג העסק שלכם לכרטיס הביקור. שמי שיסתכל על הכרטיס יבין בדיוק מה המקצוע שלכם. למשל, רופאי שיניים יכולים לעצב כרטיסי ביקור בצורת שן ועורכי דין עם אלמנט של חתימה או פטיש של בית משפט. כדאי להתייחס למהות העסק הן ברמה הצורנית והן ברמה האסתטית של בחירת המוטיבים האופייניים לסוג העסק. כמו כן, קחו בחשבון את סגנון הכרטיס שיתאים לתדמית שברצונכם ליצור באמצעות הכרטיס. למשל, כרטיס אלגנטי בגימור יוקרתי למקצוע פורמאלי וכרטיס צבעוני במראה צעיר לעסק שפונה לקהל יעד צעיר ותוסס. חשבו על קהל היעד, המיומנויות שלכם ומה הכרטיס יגרום להרגיש למתבונן – תחכום, הומור, מקצועיות.

ייחודי, בולט ובלתי שגרתי
זכרו שכרטיס ביקור הוא אחד מבין הרבה מועמדים המתמודדים על הלקוח הנחשק. לקוחות מגיעים לכנס בידיים ריקות ויוצאים עמוסים בכרטיסים והמשימה שלכם היא לבלוט מבין הערימה. איך עושים זאת? בדרכים יצירתיות שונות: מעצבים מראש כרטיס בגודל לא סטנדרטי גדול יותר מכרטיסים נורמטיביים או בצורה מיוחדת כמו מיני ספר, עם מרקם פרוותי מלטף לחנות בעלי חיים או דשא סינטטי ועציץ קטן לגננים ואדריכלי נוף. אפשר גם לחשוב על הדפסה של כרטיסי ביקור בתלת מימד וכרטיסי משחק סטייל אוריגמי שמאפשרים ליצור מעין דמות או אובייקט כלשהו שקשור לעסק.

חיבור למותג – רושם שעושה הבדל
השקיעו  גם בבחירת הצבעים של הכרטיס כאשר כדאי לשמור על קונטרסט בין גוון הרקע לגוון הפונט ולהדגיש כך את מה שחשוב – הפרטים של העסק. החליטו אם לציין את הפרטים של העסק משני צדי הכרטיס. למשל, צד אחד באנגלית והצד השני בעברית או צד אחד שם העסק ובצד האחורי פרטים על העסק כמו סלוגן או מוטו או משפט שמסייע להבין טוב יותר את המומחיות של העסק. אל תשכחו לציין פרטי התקשרות עדכניים כמו כתובת מייל, טלפון, קיצור לדף העסק בפייסבוק ובאינסטגרם או בלינקדאין. אל תשכחו גם את הלוגו שלכם או שימוש בצורה או מוטיב המזוהים עם העסק. כדאי לחשוב גם על סוג הנייר עליו יודפס הכרטיס כמו נייר ממוחזר, כרומו, מאט או מבריק לפי העדפה וכמובן שגם הגימור והנייר מעידים על חשיבה אסטרטגית. נייר ממוחזר על עסק שאכפת לו מהסביבה, גימור כרום על יוקרה וכדומה.

היום תוכלו כבר לעצב את כרטיס הביקור שלכם בעצמכם באמצעות פלטפורמות עיצוב ידידותיות. בחרו את הטמפלט המועדף, אלמנטים, פונט מודגש על גוון הרקע ושלחו להדפסה. אל תשכחו לחלק לכל מתעניין!

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח