מערכת אשקלונים | צילום: אילוסטרציה שאטרסטוק

בסיכום חצי שנתי שנערך באגף רשות ההסתדרות לצרכנות במרחב אשקלון, מסתמנת עלייה דרמטית נגד חברות הסלולר והתקשורת, המתייחסות בעיקר לניסיונות גבייה שלא כדין לכאורה מצד החברות.

איציק נפש, יו"ר ההסתדרות לצרכנות באשקלון והאזור, מציין כי לעומת התקופה המקבילה אשתקד ישנה עלייה של 64% אחוזים בתלונות התושבים על רקע קבלת חשבונות סלולר מנופחים, וכמו כן הודעות תשלום מאיימות הנשלחות ללקוחות הסלולר מאשקלון בגין חובות משנים עברו, כאשר המשותף להודעות התשלום הללו שהן נשלחות על רקע התניידות בעלי החשבון מחברה לחברה.
[pic_6018]
איציק נפש 

איציק נפש שבדק חשבונות רבים, מציין כי הוא מצא בין היתר שהחברות שולחות את ההודעות בחלק מהמקרים ללא אסמכתאות המוכיחות את החוב ומבקשות בניגוד לחוק לכאורה שהלקוח יוכיח כי אינו חייב. עוד נמצא שמנויים רבים, בעיקר משפחתיים שלהם מספר מכשירים, נמצאו כחייבים למנוי שאינו פעיל והקו מנותק ולמרות זאת חברת הסלולר חייבה את החשבונות.

איציק נפש מציין כי משרדו השקיע מאמצים רבים לאור התלונות הרבות והצליח במאבק חסר פשרות מול החברות להחזיר לתושבים רבים את כספם וחלק לא קטן מהמנויים בוטלו, רק לאחר שהוכח שאין כל הצדקה במכתבי דרישות החוב. "נמשיך למגר תופעות מעין אלו המקפחות את זכותם של הצרכנים תושבי אשקלון", מסר נפש, " אני קורא לתושבים לבדוק את חשבונותיהם היטב".