מערכת אשקלונים | צילום: דוברות תלמ"א 

ב- 27 ביוני, צפויים להגיע לישראל כ- 300 מורים בהכשרתם, יהודים, מארה"ב, אוסטרליה ודרום אפריקה ללמד אנגלית בהתנדבות, לצד 200 ישראלים, כ- 7,000 תלמידים בכיתות ד'-ט, בכ- 25 רשויות מקומיות בפריפריה מצפון לדרום, כולל מענה למגזר החרדי ולמגזר הערבי.

התוכנית באשקלון, אשר תתקיים בין ה- 2.7-21.7, בשעות 08:00-13:00, מסובסדת עבור ההורים תמורת 300 ₪ , ע"י תלמ"א פרי שותפות ותמיכת הפדרציה היהודית של בולטימור ובתמיכתן של קרן שוסטרמן, קרן שטיינהרדט והרשות המקומית.

תוכנית הקיץ מיועדת לבוגרי כיתות ג' בבתי הספר ארלוזרוב, נוף ים א', אילנות, הראל, נאות אשקלון, מצפה ימים, מדעים ואמנויות. בכל כיתה, ילמדו מורה מתנדב מחו"ל שיוביל את הלימודים באופן פדגוגי, לצד מורה ישראלי, שהוקצה מבית הספר (לא בהכרח מורה לאנגלית). כחלק מהתכנית הייחודית , הילדים ייהנו מלימודי אנגלית חווייתיים מרוכזים, כ- 75 שעות לימוד בסה"כ בתקופה של 3 שבועות- שווי ערך לתקופה של 10 חודשי לימוד!

יום הלימודים מחולק לשניים- חלק ראשון "עיוני" (לימוד באמצעות ספרי לימוד ומערכי שיעור מוכנים מבעוד מועד), והחלק השני של היום הינו "חוויתי", באמצעות מגוון פרויקטים כיתתיים באנגלית בלבד, הכוללים: בישול, מדעים, מוסיקה ועוד- הכל בשיטת PBL  (PROJECT BASED LEARNING).

אלון פוטרמן מנכ"ל ומייסד תלמ"א: "תוכנית תלמ"א יוצאת לדרך זו השנה החמישית ותאפשר ל-7000 תלמידים מכל המגזרים, מקריית שמונה ועד אילת, לקבל הזדמנות שווה וללא קשר למצבם הסוציואקונומי או למקום מגוריהם להצטרף ל"סאמר סקול" שיאפשר להם להתקדם בלימודי האנגלית באופן משמעותי ומקצועי, עם מורים מצוינים מחו"ל ומבתי ספר ישראליים, ולצד זאת להנות מחוויה יוצאת דופן שתאפשר לתלמידים לחוות את בית הספר כמקום עם חוויות משמעותיות

כמו כן, המורים המגיעים בהתנדבות מחו"ל, מובילים שינוי חברתי ונחשפים למדינה לא רק כתיירים, מורי תלמ"א משנים קודמות, מספרים על חוויה עוצמתית ששינתה להם את החיים, וחלקם אף גילו רצון ומוטיבציה להישאר כאן ליותר מחודש ואף החליטו להישאר ולעשות למטרת עלייה".

תוכנית תלמ"א, נמצאת תחת מעקב של ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה) אשר בחנה פעילותה ויעילותה של תלמ"א בשנים האחרונות:

  • 81% מהמורים הישראליים דיווחו כי דיברו בעיקר באנגלית בכיתות משך התכנית.
  • 84% מהמורים הישראליים מאמינים כי התכנית הביאה לשיפור באוצר המילים של התלמידים, ואף העשירה את כלי ההוראה שלהם עצמם.
  • 98% מהמורים הישראליים סבורים שתלמ"א תסייע לחיזוק הוראת האנגלית בבתי הספר.
  • 86% מהמורים הישראליים מאמינים כי התכנית הביאה לשיפור בהבנת הדיבור של התלמידים.