מערכת אשקלונים | צילום: אילוסטרציה, 'אור ירוק'

בצהרי יום ראשון בתחילת חודש מרץ, חזרה מבית הספר טליה פרץ ז"ל בת השש, בדרכה לביתה בישוב שדות מיכה ולאחר שירדה מרכב ההסעות פגע בה הרכב ופצע את בת השש באופן אנוש. טליה הקטנה פונתה לבית החולים תוך מאמצי החייאה, אך שם נאלצו לקבוע את מותה. בכל שנה נהרגים בממוצע 16 ילדים (גילאי 0-14) כהולכי רגל בישובים ובערים, אלו מהווים כמחצית מכלל הילדים שנהרגים בכל שנה בממוצע.

באשקלון, נפגעו 90 ילדים הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2009-2018). בשנת 2018 נפגעו בעיר שבעה ילדים כהולכי רגל. על פי נתוני עמותת 'אור ירוק' המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2018 נפגעו 594 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו, שהם כמחצית מכלל הילדים שנהרגו בשנה זו בתאונות דרכים. בנוסף עולה מהנתונים כי מבין 594 הילדים שנפגעו בערים ובישובים כהולכי רגל, 131 ילדים נפצעו באורח קשה. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל היא ירושלים ואחריה בני ברק ותל אביב. בעשור האחרון נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-7,300 ילדים הולכי רגל בתאונות, מהם 166 נהרגו ומעל 1,500 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת 'אור ירוק': "מדינת ישראל היא מקום שבו מסוכן ללכת ברגל, במיוחד לילדים שנמצאים בסיכון גבוה להיפגע. הצבת פסי האטה במקומות בהם קיים ריכוז גבוה של ילדים יכולה להציל את חייהם. ולכן, שר התחבורה שיכנס בקרוב לתפקידו, יחד עם ראשי הרשויות חייבים לקדם את התקנתם בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה מרסן באופן משמעותי את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית את הסיכון לתאונת דרכים, מדובר בפתרון פשוט וזול שהאפקטיביות שלו מוכחת".

מדו"ח מיוחד שהכינה עמותת 'אור ירוק' בשנת 2018 עולה כי מרבית הילדים שנהרגים בתאונות דרכים, נהרגים כהולכי רגל. בעוד ילדים נפגעים בעיקר בתאונות כנוסעים ברכב, הפגיעות הקטלניות שכיחות בקרב ילדים כהולכי רגל. בשנת 2017 נהרגו 14 ילדים כהולכי רגל, 12 ילדים כנוסעים, בשנת 2018 הפער אף גדול יותר כאשר נהרגו 16 ילדים כהולכי רגל ו-12 כנוסעים ברכב. לאורך העשור החולף מרבית הילדים נהרגו כהולכי רגל והם היוו כ- 75% בממוצע מכלל הילדים ההרוגים.