כל עסק שואף להתבלט בשוק. הסיבה לכך היא שעסק, שאינו מתבלט בשוק, הוא עסק שלקוחות פוטנציאליים לא יזכרו אותו ולא יבואו אליו.

בידול עסק, לעומת מתחריו, אינו דבר קל לעשייה. יחד עם זאת, הוא חלק חשוב ביותר בעת שיווק עסק קטן ועל כן, מומלץ להשקיע בכך מחשבה. משמעות הבידול הוא מציאת ההבדל בין העסק שלכם לבין מתחריו.

לפניכם דרך לבדל את העסק שלכם בקלות שיטת ה-p:

  1. Product - המוצר אותו אתם מוכרים. על מנת לשמור על הבידול שלו אל מול המתחרים, ניתן להוציא עליו פטנט או לוודא את איכותו ונחיצותו אצל הלקוחות.
  2.   - Price מחיר המוצר - מחיר אטרקטיבי, תוך שמירה על רווח נאה לעסק.
  3.  Positioning פנייה לנישה מסוימת. אמנם קהל היעד יהיה קטן יותר, אך אותו קהל יעד יעדיף לפנות אל העסק הפונה אליהם ומתאים את מוצריו ושירותו אליו.
  4.  Package אריזת המוצר - כאשר האריזה מיוחדת, היא מושכת את העין ונשארת בזיכרון. לדוגמה, בונבוניירת שוקולד באריזה מהודרת, תיראה יותר אטרקטיבית ויוקרתית מאשר זו שבאריזה פשוטה.
  5.  Promotion קידום מכירות. קידום המכירות יכול להתקיים במספר ערוצים: תקשורת המונים כגון רדיו, טלוויזיה ודומיהם, באינטרנט וברשתות החברתיות.
  6.  Personality אישיות המייצגת את המותג - כאשר אותה אישיות מופיעה בכל ערוצי קידום המכירות, קולה ודמותה מוכרים לקהל היעד וזכורים לו.
  7.  Placement המיקום הפיזי של העסק - חשוב מאוד, שמרכז המבקרים של העסק יהיה בעל מראה מזמין ומותאם למוצר הנמכר בעסק.
  8.  Point of contactקשר עם הלקוח - כאשר מתן מענה ללקוח נעשה באופן ייחודי, הלקוח ירגיש, שבית העסק מעוניין ביצירת קשר ויהיה מעוניין לשמר את הקשר עם העסק.

כל אחד יכול!

משימת שיווק עסק קטן אינה פשוטה כלל וכלל. יחד עם זאת, היא אפשרית בהחלט ובעזרת הטיפים הרשומים לעיל, גם אתם תוכלו לתת תשובה לשאלת רבות לאלו שישאלו אתכם על הסיבות לבוא אליכם ולא אל המתחרים שלכם.

כשמוצר שלכם שמור בזכרון לקוחותיכם, הם יעשו בשבילכם שיווק מפה לאוזן.

למידע נוסף על שיווק עסק ולייעוץ שיווקי מוזמנים לפנות אלינו.

משה הרשקו

חברת פורוורד ייעול ופיתוח עסקים

www.4ward.co.il

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח