מערכת אשקלונים | צילום: יח"צ 

שלושה גופים, קרן אלעזרא לזולת, קרן אייס"ף, ןפר"ח התאחדו לפרויקט מרשים של נתינה משמעותית במיוחד. קרן אלעזרא  לזולת בראשותה של מרגלית ברכה -אלעזרא, פועלת בנושאי חינוך מתוך מטרה לצמצם פערים בחברה. היא הוקמה בשנת 2004, על ידי איש העסקים אלי אלעזרא  שמקפיד לשלב עשיה עסקית עם נתינה חברתית. סיפורו האישי של אלעזרא בוגר בית הספר מקיף ב', ומי שגדל בשכונת עתיקות והפך לאיש עסקים מצליח, ולא שכח את הקשיים של תושבי עירו, גרם לו לקום ולעשות מעשה וכך נולדה הקרן הפועלת לטובת תושבי אשקלון. לאחר הצלחת התכנית בבתי ספר אחרים בעיר, פעלו במרץ אנשי הקרן לפני כשנה וחצי על מנת לאתר כיתה מתאימה לסייע לה במתן התכנית, שהוכחה כתכנית מהפכנית שמשפרת בצורה דרמטית את הישגי התלמידים, ובמקביל אף מסייעת להם להגיע לאקדמיה. "חיפשנו בית ספר שיתאים למטרות תכנית", סיפרה השבוע ברכה- אלעזרא. "ולפי הבדיקות שערכנו בית הספר מקיף ב' נראה מתאים. אחת הסיבות לכך היה המנהל שבדיוק החל את תפקידו יניב עקיבא, וקיבלנו את הרושם שיוביל בהצלחה את התכנית ולשמחתי לא התבדינו".

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקודמת, נערכה פגישה בין מפעילי התכנית לבין המנהל החדש עקיבא ומכאן הדרך לפתיחת הפעילות הייתה קצרה, "הבנו שיש מישהו שירים את הכפפה, אנחנו משקיעים משאבים רבים וחשוב לנו שיהיו האנשים המתאימים, שיידעו להעריך את הנתינה ואת חשיבותו של הפרויקט להצלחת התלמידים ", סיפרה השבוע ברכה- אלעזרא.

 לקראת פתיחת השנה הקודמת, נערכו ראיונות אישיים עם תלמידי הכיתה המיועדת, שהבינו כולם את חשיבות התכנית, כמו גם את העובדה שהתכנית מסייעת להם בזכאות לתעודת בגרות, איכותית, מה שמהווה כרטיס כניסה להצלחה, ולשילוב בלימודים אקדמאיים בהמשך. "אנחנו יודעים איך לעשות את זה, אנחנו נותנים להם את כל הכלים להצלחה. מה שחשוב זה שיתוף הפעולה, של כלל הגורמים, התלמידים , צוות בית הספר והתורמים", אמרו נציגי הפרויקט השבוע.

במסגרת התכנית קיבל כל אחד מ - 23 התלמידים בכיתה חונך אישי שמלווה אותו בין 2-4 שעות שבועיות ומסייע לו בלימודים. בכדי להצליח בנושא מקבלים החונכים סדנה מלווה אחת לחודש בה הוא מקבל כלים לסייע לתלמידים, בתמורה מקבלים הסטודנטים ממוסדות אקדמאיים באזור מלגת לימודים במסגרת פרויקט פר"ח. מעבר להשקעה בפעילות, התלמידים מקבלים פעילות מגוונת אחת לחודש,  הפעילות כוללת  בין השאר סיורים באקדמיה במכללות ובאוניברסיטאות.

 יצוין כי צוות התכנית והתורמים מגיעים לבית הספר שלוש פעמים בשנה לפגישה עם הצוות החינוכי , לבדיקה ולמעקב מקרוב על הצלחת התכנית. כאמור לפני כשבועיים נערך מפגש מיוחד, כשנה וחצי לאחר פתיחת התכנית, מפגש שבו נרשמה התרגשות רבה בקרב במיוחד יוזמי התכנית שנפגשו עם התלמידים עצמם. "התלמידים הציגו שאיפות שהם לא העזו לשאוף אליהם לפני שנה. אז הם היו כל כך עסוקים בבעיות האישיות שלהם, ולעומת זאת עכשיו ראיתי ילדים חזקים יותר, עם ראש מורם וביטחון, ראיתי את העיניים שלהם, לפני שנה הם דיברו הם פנים מורכנות. עכשיו הבנו שיש להם אופק, שנה וחצי של עבודה באה לידי ביטוי, יגעת ומצאת תאמין" הוסיפה ברכה- אלעזרא.

מי שזוכה להערכה רבה מקרב אנשי התכנית, הוא מחנך כיתה יא' 3 אריאל צברי, "התלמידים מאוד מעריכים את התכנית, ומקפידים להגיע לכל המפגשים אחת לחודש", סיפר המחנך. "בפגישה האחרונה הייתה פעילות שקשורה בעיקר למוטיבציה, סדנאות ,שיחות ועבודה על הביטחון העצמי של התלמידים. השילוב בין החונכים לתלמידים מניב פירות בהישגיים הלימודיים. הקשרים ביניהם מאוד משמעותיים, התלמידים ממש מחכים למפגשים. בסופו של יום, יש חונכים רבים שנתקלו בקשיים ולכן הם מעודדים את הילדים. הם בהחלט באים אלי ואומרים לי אני יודע שהחונך שלי עבר קשיים והצליח ואני גם יכול, וזה שווה את הכל".