בס"ד

מובא בשם רבי חיים פלאג'י שבעת הדלקת נרות נפתחים כל שערי שמים, ונעשה עת רצון במרומים, מידת הדין מתבטלת ומתעוררת מידת הרחמים.
בספר הקדוש "בני יששכר" הוא מוכיח בראיות ברורות, שאור נרות חנוכה הוא מהאור הגנוז שברא הקב"ה ביום הראשון לבריאה, וגנזו לעתיד לבוא.
ואילו "הזרע קודש" כותב: כי בימי חנוכה יש ניצוץ מאורו של משיח, והזמנים נעלים ונשגבים ביותר.
(והרמז, משיח
ראשי תיבות –  
מ דליקין  ש מונת  י מי  ח נוכה)
 
ועל כן בימי החנוכה ניתן להתפלל גם על רוחניות וגם על גשמיות, והקב"ה שומע תפילת כל פה וממלא את כל הבקשות לטובה ולברכה.
 
ומובא בשם המקובלים שבתפילה "יוצר אור" שאנו מתפללים בכל בוקר:
"לָאֵל בָּרוּךְ נְעִימוֹת יִתֵּנוּ. לָמֶּלֶךְ אֵל חַי וְקַיָּם. זְמִירוֹת יֹאמֵרוּ וְתִשְׁבָּחוֹת יַשְׁמִיעוּ. כִּי הוּא לְבַדּוֹ מָרוֹם וְקָדוֹשׁ. פּוֹעֵל גְּבוּרוֹת. עוֹשֶׂה חֲדָשׁוֹת. בַּעַל מִלְחָמוֹת. זוֹרֵעַ צְדָקוֹת. מַצְמִיחַ יְשׁוּעוֹת. בּוֹרֵא רְפוּאוֹת. נוֹרָא תְהִלּוֹת. אֲדוֹן הַנִּפְלָאוֹת. הַמְחַדֵּשׁ בְּטוּבוֹ בְּכָל יוֹם תָּמִיד מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית:
כָּאָמוּר. לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים. כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
מתעוררת בכל יום מימי החנוכה, מידה אחרת משבחי הקב"ה:
 
ביום הראשון של חנוכה מתעוררת מידת: "פּוֹעֵל גְּבוּרוֹת".

ביום השני של חנוכה:  "עוֹשֶׂה חֲדָשׁוֹת".

ביום השלישי של חנוכה "בַּעַל מִלְחָמוֹת".

ביום הרביעי של חנוכה "זוֹרֵעַ צְדָקוֹת".

ביום החמישי של חנוכה "מַצְמִיחַ יְשׁוּעוֹת".

ביום השישי של חנוכה "בּוֹרֵא רְפוּאוֹת".

ביום השביעי של חנוכה "נוֹרָא תְהִלּוֹת".

ביום השמיני של חנוכה "אֲדוֹן הַנִּפְלָאוֹת".

וכל זה לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים, כל אלו עושה הקב"ה ל אוֹרִים גְּדֹלִים, בזכות האורות הגדולים (האור הגנוז, ואור המשיח) הזכים הנמשכים בכל יום ויום.  
 ֹ
(מכאן רואים שביום השמיני (שהוא יום "זאת חנוכה"), מתעוררת מידת אֲדוֹן הַנִּפְלָאוֹת שהיא מידה של ניסים ונפלאות, משער הנ'(=50). והרמז נ פלאות" -
נ' פלאות.
ביום זה אפשר לבקש מהקב"ה, כל בקשה: ישועה רפואה פרנסה זרע קודש, גם מעל הטבע. 
שכן כאמור, הקב"ה "אדון הנפלאות", עושה ביום זה ניסים ונפלאות לישראל בניו.
חג אורים זך ושמח לכל בית ישראל!