'פרשת שמעוני': עושים סדר בחשדות

$(function(){setImageBanner('0cb34107-9c57-4b98-88eb-2190ceba4a33','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

חמישה אנשי מפתח עומדים בליבה של הפרשה שהרעידה את העיר אשקלון. אילו עבירות מיוחסות לכל אחד מהם, מה העלה חשדות אלו לחוקרים, אילו החלטות קיבל בית המשפט לגבי כל אחד מהם, ומהו קו ההגנה המרכזי שלהם

סיון סבג-אסולין | צילום: מערכת אשקלונים

פרשת שמעוני צפויה לבוא היום (ראשון) שוב לפתחו של בית המשפט השלום בראשון לציון. נציין כי מעצרם של החמישה הוארך עד היום בשעה 16:00. עוד קודם לכן המשטרה צפויה להודיע מה היא מבקשת מבית המשפט, כאשר לא מן הנמנע כי המשטרה תבקש שחרור בתנאים מגבילים או כמובן הארכת מעצר נוספת. אז המשטרה טרם הגישה בקשה להארכת מעצר, אבל בינתיים אנו עושים סדר בחשדות, בהחלטות ובמתרחש בחדר החקירה.

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני
החשד: איתמר שמעוני עומד בראש הפרשה - כל החשדות העולים מחקירת המשטרה מובילים לקשירת קשר של כל הגורמים המעורבים להעברת כספי שוחד לכאורה. שמעוני חשוד כי ביצע עבירות מין ואונס במספר נשים שעבדו תחת מרותו ועל מנת שלא יתלוננו נגדו, חתם עימן על "הסכם שתיקה" אשר מומן בעיקר מכספי שוחד שנתנו קבלנים ויזימים בעלי אינטרסים בעיר אשקלון.
מה עורר את החשד? חקירה סמויה וגלויה שהתנהלה בעיריית אשקלון בחשדות לשוחד, הובילה את החוקרים לגלות על קיומם של שני "הסכמי שתיקה" - כאשר קיומו של אחד מהם נחשף לראשונה בחדשות 'ערוץ 10'. ההסכם שנחשף מדבר על סכום של כחצי מיליון ש"ח ששולם על פי החשד לאישה עימה שמעוני הודה כי ניהל רומן במשך תקופה ארוכה ועד אשר בעלה חשף את קיומו של הרומן.
קו ההגנה: עו"ד ירון לונדון בשמו של איתמר שמעוני טוען כי שמעוני כופר בכל החשדות המיוחסים לו. לטענתו, היחסים שקיים שמעוני עם אותן נשים להם שילם דמי שתיקה לכאורה, היו בהסכמה מלאה ומעולם לא כפה עצמו שמעוני על מי מהן. עוד נטען כי בניגוד לבקשתו של שמעוני, לא בוצעה חקירה שלו בנושא וכן הוא לא עומת עם מי מהמתלוננות או עם החשדות בדבר האונס המיוחס לו.
החלטת השופט: בית המשפט קבע כי על החוקרים להציג בפני שמעוני הטענה המרכזית שלפיה ביצע עבירת מין בהעדר הסכמה, באופן שיאפשר לו להסיר עננה כבדה זו.
מחדרי החקירות: משתף פעולה מלאה עם החוקרים ואף דורש להיחקר בנושאים מסוימים.

היזם והקבלן, יואל דוידי
החשד:
באמצעות העסקת אחיו של ראש העיר, עופר שמעוני, נתן שוחד לראש העירייה, איתמר שמעוני בתמורה לקידום פרויקטים באשקלון. לדוידי מיוחסים חשדות של מתן שוחד ועבירות על פי איסור הלבנת הון.
מה עורר את החשד? שמו של דוידי עלה במסגרת החקירה הסמויה שביצעו החוקרים בעיריית אשקלון. עסקה אחת שנעשתה על סך 150 אלף ש"ח בין דוידי לעופר שמעוני בנוגע לשיווק 'פרויקט יעדים' דרך חברת התיווך 'רימקס' היא זאת שהעלתה את החשד העיקרי של החוקרים.
קו ההגנה: עו"ד שרון וקנין טוען בשמו של יואל דוידי כי יחסי העבודה בין השניים הם לגיטימיים עופר שמעוני הועסק על ידו עוד לפני שאיתמר שמעוני נבחר לראשות העיר. עוד הוא טוען כי כל הכספים שהועברו מדוידי לעופר שמעוני מגובים במסמכים ובחשבוניות לפי חוק, וכן אם היה רוצה להסתיר את העברת הכסף לא היה מצהיר על כך בחשבונויות.
החלטת השופט: החליט כי יש להאריך את מעצרו בחשד לשיבוש הליכי חקירה.
מחדרי החקירות: משתף פעולה מלאה עם החוקרים ואף ביקש להציג מסמכים וקבלות לפניהם. הגיע יחד עם חוקרים לכספת שלו הנמצאת בבנק הפועלים במדרחוב באשקלון.

אחיו של ראש העיר, המתווך עופר שמעוני
החשד:
לקיחת שוחד בשביל אחיו המכהן ראש העיר, תיווך בשוחד ועבירות על פי איסור ההון.
מה עורר את החשד? כמו יואל דוידי גם שמו של עופר שמעוני עלה במסגרת החקירה הסמויה שביצעו החוקרים בעיריית אשקלון. כאמור, עסקה אחת שנעשתה בין השניים על סך 150 אלף ש"ח בשיווק 'פרויקט יעדים' דרך חברת התיווך 'רימקס' היא זאת שהעלתה את החשד העיקרי של החוקרים.
קו ההגנה: עו"ד זיו מילר טוען בשמו של עופר שמעוני כי הוא עובד כמתווך כבר כמה שנים וכל עבודתיו מגובות בחשבוניות. עוד הוא טוען כי זהו מקרה "השוחד" המוזר ביותר שכן הכל גלוי וישנם צ'קים התואמים את סכומי החשבוניות.
החלטת השופט: החליט כי יש להאריך את מעצרו בחשד לשיבוש הליכי חקירה.
מחדרי החקירות: משתף פעולה מלאה עם החוקרים.

חברו הטוב ומקורבו של ראש העיר, משה פונטה
החשד:
פעל למען ראש העיר לגיוס כספי שוחד בקרב יזמים וקבלנים בעיר.
מה עורר את החשד? במסגרת החקירה הסמויה שביצעו החוקרים בעיריית אשקלון עלה גם שמו של פונטה כמי שתיווך וסייע בהעברת כספי שוחד.
קו ההגנה: עו"ד ג'ורג'י עמי טוען בשמו של משה פונטה כי סעיף האישום נגדו כוללני וכלל לא ברור במה הוא נאשם. כמו כן, הוא טוען כי לפונטה אין כל קשר לחשדות המייחסים לו והארכת מעצרו היא ניסיון סחיטה להוציא ממנו מידע.
החלטת השופט: החליט כי יש להאריך את מעצרו בחשד לשיבוש הליכי חקירה.
מחדרי החקירות: שומר על זכות השתיקה. החוקרים חקרו את כל בני משפחתו ובהם ילדיו, אשתו ואמו.

מנכ"ל העיריה, חיים סופר
החשד:
סופר נחקר עוד לפני שנעצר כשמונה ימים לאחר התפוצצות הפרשה. סופר חשוד כי במסגרת תפקידו קידם אינטרסים של יזמים וקבלנים אשר על פי החשד שילמו שוחד לראש העיר וכן סייע לראש העיר ולאחיו בהסתרת מקור כספי השוחד.
מה עורר את החשד? הלוואה שנתן סופר למשה פונטה בסך 200 אלף ש"ח מכספו הפרטי, וכן ניסיון לשיבוש הליכי חקירה לאחר גל המעצרים הראשון.
קו ההגנה: עו"ד  טוען בשמו של חיים סופר כי מעצרו הינו טקטיקה חקירתית ולא מעבר לכך. לטענתו ההלוואה ניתנה מבלי לדעת למה ישמשו הכספים, והוא נתן אותה לחברו מכיוון שהאחרון הציג זאת כ"פיקוח נפש". עוד הוא טוען כי מעצרו של סופר יפגע בהתנהלות העיר אשקלון שכן הוא מורשה החתימה היחידי שנותר בעיריה.
החלטת השופט: בית המשפט קבע כי קיים חשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לו. עוד ציין השופט בחקירתו ישנן תשובות שונות שאינן מסתדרות עם חומרי ראיות אחרים.
מחדרי החקירות: עוד בטרם נעצר, נתן סופר מיוזמתו את המכשיר הנייד שלו לחוקרים יחד עם הקוד הסודי על מנת להוכיח כי אין לו מה להסתיר. עם זאת, לאחר מעצרו הוא בחר לשמור על זכות השתיקה ביחס לשאלות מרכזיות.


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('afb5adfb-2100-43aa-ba0d-d4b6bea5bd39','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('afb5adfb-2100-43aa-ba0d-d4b6bea5bd39','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה