מערכת אשקלונים | צילום: יח"צ, מתוך הפעילות 

 כמעט כולנו יודעים שבעידן החדש, מה שמעסיק במשך שעות רבות את הילדים תלמידי בית הספר אלו המסכים. אם אלו הפלאפונים, טאבלטים, טלוויזיות מחשבים ועוד. בבית הספר "ברנע"- בו נפתחו השנה כיתות א' תורניות המהוות בסיס לבית ספר תורני צומח בשכונת ברנע בעיר, החליטו לנסות ולגרום לתלמידים לחזור אל קריאת הספרים האהובה והמוכרת.

לפני מספר שבועות קיבלו תלמידי כיתות ג- ו בבית הספר חמ"ד תורני "ברנע" באשקלון משימה ייחודית ומקורית לסיכום יחידות הלימוד בלשון של משפחות, מילים ושורשים. המשימה הייתה להכין משחקים הקשורים ביחידות הלשון, כמו כן  במסגרת שיעורי ספרות, התבקשו התלמידים  לקרוא ספר ולהכין תוצר לימודי ייחודי בעקבות הקריאה.  לדוגמא :כתיבת מכתב לסופר, בניית דגם הקשור לעלילות הספר, הכנת כרזה הקשורה לספר, מכתבים  לגיבור העלילה, תיאטרון בובות, ועוד. כל זאת במטרה לעודד קריאה בשעות הפנאי של התלמידים. לפני כשבוע וחצי התקיימה בשטח בית הספר תערוכה המציגה את עבודות התלמידים, בהן ניכר כי התלמידים בהחלט הפנימו את המסר, והציגו עבודות משובחות ויפות לעין. כך למשל באחת העבודות  הוצג דגם קרטון המדמה את יומנה של אנה פרנק. בעבודה אחרת מוצגת עבודה של אחד הילדים, שלאחר קריאת ספר בנושא הכין מיצג המדמה את  מקום המסתור שבו הוחזק רון ארד.   בנוסף פעילות נערכו בבית הספר ערבי שפה של התלמידים יחד עם ההורים ונערך מבצע קריאה גם לתלמידי כיתות א- ב " מישהו קורא לי.."

כל זאת ביוזמתה  ובהנחייתה של רכזת העברית של בית הספר שמחה תורג'מן. "עולם הספרות מעשיר את עולמם הפנימי של הילדים", התייחסה השבוע לפרויקט מנהלת בית הספר אורלי אוחיון. "הערכים הנלמדים כתוצאה מקריאה  ועולם הרגש אליו נחשפים התלמידים, באמצעות קריאת הספרים הם ערך מוסף חשוב מאוד לתלמידי בית הספר. כמורה לספרות לשעבר זה פרויקט קרוב לליבי.