איך "הם" מצליחים להשיג אלפי לייקים ושיתופים לפוסטים שלהם, ואתם לא? ישבנו עם מומחה לפרסום באינטרנט כדי לענות על השאלה הזאת, שמציקה לכל כך הרבה עסקים באשקלון.

פתחתם עסק והשקעתם בו את כל כולכם. השקעתם בו מכספכם, אתם עובדים בו כל יום כל היום, וגם כשאתם לא בעסק, אתם חושבים איך אפשר לקדם אותו ולהעלות אותו על פסים של הצלחה. אמרו לכם שדף פייסבוק יכול לחולל פלאים בעסק, וכמו אנשי עסקים רציניים פתחתם לעצמכם דף פייסבוק, ואתם דואגים להעלות בו פוסטים מספר פעמים בשבוע. העניין הוא שזה לא כל כך עובד לכם – הפוסטים נותרים יתומים מלייקים, ואף אחד חדש לא ממש מצטרף לדף שלכם.

אז מה עושים? איך הופכים דף פייסבוק לסיפור הצלחה?

כדי לנסות ולהבין למה זה קורה ומה עושים עם זה, ישבנו עם דוד קרויזר, מנכ"ל ובעלים של משרד פרסום Ufirst – אשפים לפרסום בפייסבוק, ויכול להיות שמצאנו לכם פתרון. "מה שבעלי עסקים רבים אינם מבינים", אומר קרויזר, "הוא שדף פייסבוק הוא לא ערוץ שיווק ופרסום עד שלא הופכים אותו לכזה. דף הפייסבוק שלכם הוא מוצר בפני עצמו, וכדי שיצטרפו אליו חברים חדשים, עליכם לפרסם אותו ולשווק אותו כמו כל מוצר אחר".

בשלבים הראשונים לאחר הקמת הדף, יש לפעול לפרסום הדף באמצעות מודעות ממומנות בפייסבוק. הסיבה לכך היא שישנם מאות אלפי עסקים בארץ ועוד מיליוני עסקים בעולם, שמתחרים על תשומת הלב שלנו באמצעות אין ספור פוסטים שהם מעלים מדי יום ביומו. פייסבוק, שרוצה למנוע הצפה של הפיד בפוסטים שלא באמת מעניינים אותנו, מגבילה את החשיפה של הפוסטים האלה, כך שאם יש לכם את התחושה שאף אחד לא רואה אתכם, אתם צודקים לגמרי.

ניהול דף פייסבוק, הוא תהליך רציף שנועד לייצר מערכת יחסים חיובית ודינמית בין העסק ובין קהל היעד שלו. לאחר שהדף מתבסס עם כמות נאה של עוקבים, ניתן להשתמש בו גם כערוץ שיווק ופרסום שיכול לייצר חשיפה משמעותית.

ואיך מייצרים לייקים ושיתופים?

כלל האצבע אומר שכדי לקבל לייק אחד צריך לפחות 20 צפיות, וכדי לייצר שיתוף אחד צריך מינימום 100 צפיות, אבל זה לא הכל... הפוסטים שלכם חייבים להכיל אלמנט רגשי או אלמנט של גילוי. בדיוק כפי שאתם הייתם משתפים פוסט אך ורק אם הוא מרגש אתכם או שאתם בטוחים שהוא יעניין את החברים שלכם, כך גם אתם כבעלי הדף, צריכים להבטיח שהפוסטים שלכם לא רק מוכרים אתכם, מהללים אתכם ומרוכזים בכם, אלא מספקים ערך רגשי או חינוכי אמיתי לעוקבים שלכם, כמובן סביב נושאים שקשורים לעסק שלכם. כשזה יקרה, תוכלו לראות את מונה הלייקים ממריא, ואתו גם את מספר השיתופים.

לשם כך, אתם צריכים משרד פרסום שיודע כמה פוסטים לפרסם, באיזה יום ובאיזו שעה לפרסם אותם, איך לכתוב אותם בצורה מושלמת כדי להשיג את הלייקים והשיתופים שאתם צריכים ואיך לפרסם נכון ומדוייק במערכת הפרסום של פייסבוק. אתם יכולים לנסות גם לבד, ועל אף שזה מאוד מפתה לפרסם לכאורה בחינם, אם אין לכם את הידע המקצועי בעולם הפרסום והתוכן, ברוב המקרים זה פשוט לא יעבוד.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח