$(function(){setImageBanner('8d3ca47c-7ebf-4d4d-aad2-2d83221e4399','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

מהי הדרך העדיפה לתקשר עם אחרים? ומהו הסגנון שלכם?

"הוא לא מקשיב לי!"
"היא חופרת!"
"הם לא מבינים אותי!"
" אבל אני רק התכוונתי ש... " 
אין ספק , אנחנו אלופים בדיבורים. תקשורת – זה כבר סיפור אחר .. 

אז מה ההבדל בעצם?
מתוך מילון אבן שושן : דיבור - היכולת להתבטא מילולית ובקול. 
                                תקשורת  =העברת מידע בין שני משתתפים או יותר. 

מסקנה: אם אנו מעוניינים להעביר מידע / רגש / חוויה  למישהו אחר שהוא לא אנחנו עצמנו או הקדוש ברוך הוא, כנראה שעדיף לתקשר ולא סתם לדבר . 

$(function(){setImageBanner('1c9d7228-5caa-4ba1-ac88-5ca5b47ed5dc','/dyncontent/2023/9/20/3994434a-2f4d-484d-a4c2-71ed8a5d0981.jpg',16338,'מוצצים 510-80',510,80,false,46616,'Image','');})

תקשורת בין אישית פחות מוצלחת, היא זאת המניחה שאם אני מבין את עצמי משמע שכולם יכולים גם . 
תקשורת בין אישית נכונה יותר היא כזאת שלוקחת בחשבון את העובדה הפשוטה שבני האדם נבדלים זה מזה באופיים ובדרך שלהם לתקשר ולהבין את הסביבה. ולכן הכרת סגנונות התקשורת השונים יכולה לעזור מאד בבואנו לבקש מהבוס העלאה או להתחנף לאישה.

מהם "סגנונות תקשורת"?
סגנון התקשורת הוא הדרך שבה האדם "מעביר" , את המידע לאנשים שסביבו. סגנון התקשורת כולל את המילים , הווליום , האינטונציה ושפת הגוף . 
קל לנו לנהל תקשורת טובה עם אנשים אשר סגנון התקשורת דומה לשלנו. קושי עולה כאשר אנו נדרשים להתמודד עם אדם אשר סגנון התקשורת שלו שונה .

ארבעת סגנונות התקשורת:
סגנון תקשורת "מקדם"–    אנשים בעלי סגנון תקשורת מקדם משקיעים המון ביחסי אנוש. הם מלאי חיים, מוחצנים חברותיים ומעוררי עניין. לא יכולים להיות לבד ונהנים יותר בפעילויות מלהיבות הכוללים חברה טובה. הם אינם נוטים לניתוח מפורט, מרבים לעשות הכללות, הפרטים הקטנים לא מעניינים אותם. מקדמים אוהבים הנאות ולכן מגרים אנשים אחרים להתחבר איתם. קיים קושי בדחיית סיפוקים. צריכים הכל כאן ועכשיו.. 
הם פועלים רבות מתוך הרגש. עלולים לקפוץ למסקנות על סמך אינטואיציה או ניחוש. דיבורם מהיר וקופצני, נוטים להקצין תגובותיהם לטוב ולרע ויכולים להיות די תחרותיים. המקדמים אלופים בהתחלות, הם מלאי רעיונות אך מתישים די מהר ועוברים לפרויקט הבא. 
במערכות יחסים יתפסו המקדמים את כל הפוקוס לעצמם. הם יכוונו את המערכת וירצו לספק את צרכיהם גם אם יהיו שונים מזה של בן זוגם. עלולים להשתעמם בקלות ממערכת שלא יהיה בה עניין, שינויים וחידושים מתמידים.
בעבודה יהיה חשוב להם לרצות אחרים. הם מתחברים למנהיגים וחשוב להם לקבל הוקרה וכבוד במילה טובה עם קהל מעבר לכל תגמול אחר. הם מקובלים על ידי חבריהם לעבודה ומצליחים להניע אחרים מתוך התלהבות. מקדם בעמדת ניהול יהיה חייב להקיף עצמו באנשים מסודרים ומאורגנים כי הוא רחוק מלהיות כזה
( לפחות לאורך זמן..)

הדרך לתקשורת טובה עם אנשים אלה היא יצירת עניין . קצב הדיבור צריך להיות מהיר ומגוון מבחינת הטון . שימוש במילות חיבה ( מאמי, מותק וכו') יכול רק להועיל. הם צריכים להרגיש שמקשיבים להם מכיוון שהם אסוציאטיביים וקופצים מנושא לנושא צריך לתת להם את האפשרות לעשות כן.

סגנון תקשורת "משימתי"– זהו סגנון תקשורת של דיבור  קצר ולעניין. לטיפוס המשימתי חשובה "השורה התחתונה". אינו מרבה לנדב פרטים ואין לו סבלנות להקשיב לסיפורים ארוכים. הוא מכוון משימה ומטרות ברורות ומסוגל להניע ולהשפיע על אחרים מתוך מקום של כוח ועוצמה. לעיתים יוצר תחושת ניכור וריחוק מהסביבה. יחסיו החברתיים מצומצמים ( בדרך כלל שניים שלושה חברים מהילדות.. ) לא נוטים ליצור יחסים חברתיים חדשים. הם בדרך כלל בעלי רצון חזק וכוחניים. חלשים בהפגנת רגשות ובהתאמה לסגנונות התקשורת האחרים אך למרות זאת מסוגלים להשליט סדר בקלות ובטבעיות. חשוב להם להרגיש אחראים למצב ולא מובלים על ידו , קשה להם לתפקד ולעבוד תחת אנשים אחרים . המשימתיים מתייחסים לזמן ברצינות רבה , הם דייקנים ומקיימים הסכמים .
הדרך לתקשורת טובה עם אנשים אלה היא  בדיבור קצר ותמציתי- להגדיר נושא, מטרות ודרכי פעולה. צריכים לשמוע טיעונים ועובדות באופן מסודר ( א' ב' ג' ..) והניסוח צריך להיות מדויק ורהוט. 

סגנון תקשרת "מנתח"– אנשים בעלי סגנון מנתח נוטים להיכנס לפרטים הקטנים. חשיבתם רציונלית ומאורגנת היטב.  הם מתעניינים ברעיונות ובמושגים יותר מיחסים בין אישיים ורגשות.  הם "פותרי הבעיות" ( טכנאים / אנשי מחשבים / פסיכולוגים / יועצי מס וכו') . הם אינם אוהבים תחרות ומעדיפים שלא לצעוד בראש. יעדיפו ברוב המקרים להיות מספר 2. הם זקוקים לנתונים רבים בטרם ייגשו לבעיה אך משקיבלו את כל העובדות, חקרו ובדקו הם יפתרו את הסיטואציה ברצינות וביסודיות. הם נעימים לבריות אך נתפסים כאדישים. דיבורם איתי ומונוטוני. הם מתייחסים לעצמם ברצינות מרובה. הם יכולים קרוב לוודאי להיות אפקטיביים יותר, אם ילמדו להיות פחות רציניים, להשתחרר וליהנות יותר.
הם אינם נוטים לתת אמון באחרים, יש להם מעט יחסים חברתיים וגם הם יהיו שטחיים מאד. קשה להם לחשוף את עצמם ואת רגשותיהן בצורה מוחלטת ולכן עלולים להיתפס כסגורים. לאחר שיצרו קשר רגשי הם נשארים נאמנים. לא מעוניינים בגיוון ושינוי, נוטים להיצמד לקיים והמוכר. 
אינם יודעים להתווכח, וותרנים ופשרנים. הם עלולים להיעשות מתוחים מאד לנוכח ריב ומהומה, יעדיפו להתרחק מהסיטואציה ולא לקחת בה חלק. 
הדרך לתקשורת נכונה עם אנשים אלה היא באמצעות דיבור מפורט מאד, איטי. בטון אחיד. עדיף ששיחות חשובות יתבצעו בישיבה ( יש להם זמן..). לשיחה איתם צריכה להיות התחלה , אמצע וסוף. תוך כדי התייחסות לפרטים הקטנים. 

 סגנון תקשורת "תומך"–  אנשים בעלי סגנון תקשורת תומך נתפשים כאנשים נוחים, המעניקים תמיכה ואוזן קשבת לסובבים אותם. "תפקידם" בעולם הוא להפחית סכסוכים אישיים. הם אינם יוזמים ובדרך קהל מובלים על ידי אחרים אך הם עושים זאת באהבה גדולה ובלי שמץ של מרמור ( או לפחות לא מראים אותו..).  קשה להם להגיד לא מכיוון שהם רוצים לעזור, לעיתים בא על חשבון האושר והמיצוי האישי שלהם. 
הם אינם כופים עצמם על אחרים או מנסים לשכנע אחרים בנקודת השקפתם ולכן נוטים להיות אהובים על הבריות . גישתם המבינה כלפי הסביבה , אינה מאיימת ולכן קל לשהות במחיצם. נוטים לדאוג  לרגשות ויחסים עם אחרים מאשר להגיון ולמשימה כיוון שבד"כ אינם אנשים תחרותיים . 
במערכות יחסים הם כנראה יחפשו יחסים קרובים וחמים . יעדיפו יציבות  יותר מאשר עניין  וגיוון.  הם מקבלים סגנונות רבים של אנשים, באופן חלקי בגלל הצורך שלהם להיות חביבים על אחרים.
בעבודה הם יאבדו עניין בתכנון והצבת יעדים וזקוקים לתיאור מדויק של המשימה שעליהם לבצע , הם יעשו ככל יכולתם להשלים את המשימה מכיוון שהמניע שלהם הוא שירות. הם ישתפו פעולה אך לא יניעו בעצמם . זקוקים לשומת לב רגשית ומילה חמה . הם מקבלים באהבה הכוונה מאחרים .
הדרך לתקשורת טובה עם אנשים אלה היא לתת להם את ההרגשה שעזרתם ותמיכתם חשובה . טון הדיבור צריך להיות רך ולא מאיים . שימוש במשפט כמו : "אני צריכ/ה את עזרתך" הוא הדרך הטובה ביותר לשיתוף פעולה מצדם.
**** 
כאמור, תקשורת איכותית ומיטבית תתקיים כאשר המדבר מכיר ומודע לסגנון האישי שלו ושל זה שעומד מולו. 
מי זה הילד שלנו? מה סגנון התקשורת שלו? איך אני צריך להגיד יהיה לרוב חשוב הרבה יותר ממה שאני אומר ..
מי זאת אישתי? מה הסגנון שלה? איך איך צריך לתקשר איתה בכדי שהיא תרגיש אהובה ..
מי זה העובד שלי? מה הסגנון שלו? איך עלי לפנות אליו בכדי להשיג את שיתוף הפעולה המרבי? 
זכרו! אנשים "תקשורתיים" הם אלה שמצליחים פשוט להתאים את סגנון התקשורת שלהם לזה של העומד מולם, והרי זה ידוע שכדי להניע אנשים לפעולה או הקשבה אנו צריכים פשוט "לדבר בשפה שלהם" .


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1f78e480-535f-472a-b0d1-6ad2b8db94fe','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1f78e480-535f-472a-b0d1-6ad2b8db94fe','/dyncontent/2024/2/26/f4f0d77e-4846-4195-b29d-9e0105dd3737.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
$(function(){setImageBanner('5dea6c25-76e0-4430-8f07-a758c0241975','/dyncontent/2023/9/20/3994434a-2f4d-484d-a4c2-71ed8a5d0981.jpg',16338,'מוצצים 510-80',525,78,false,46618,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('0d67d756-e46a-48a7-86a4-1999d28942a9','/dyncontent/2023/9/20/3994434a-2f4d-484d-a4c2-71ed8a5d0981.jpg',16338,'מוצצים 510-80',525,78,false,46619,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה