מערכת אשקלונים | צילום: באדיבות בית הספר

בתחילת שנת הלימודים הנוכחית החלה לפעול תכנית לקידום הקריאה שנוסתה בקרב תלמידי כיתות א-ב בבית הספר. במסגרת התכנית שיצאה אל הפועל בסיוע של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך , צוידה כל כיתה בלא פחות מ-700 ספרים, כונניות, ספר כיס לכל תלמיד ושולחן בצורת פרסה מיוחד להוראה בקבוצה קטנה ללימוד פרטני. בתחילת השנה נעשה ניסוי שבו הגיעו נציגי התכנית וגילו כי בשיעור של קריאה קולית, מגלים התלמידים מעורבות גבוהה בשיעור. לאחר הניסוי ובעקבות הצלחתו החלה התכנית לפעול, בימים אלו מסתיימים 9 חודשי פעילות על פי התכנית, ובבית הספר מאושרים מהצלחתה. התכנית מתבססת על כך שבכל בוקר נפתח היום בקריאת ספר במשך כ-10 דקות, ובהפסקות קריאה נוספות בהמשך היום. בהמשך מתקיימות "מליאות", כאשר הילדים יושבים בצורת חית ומקיימים "שיח עמיתים", מתוך נושאי הספרים.

הספרים ממוספרים לפי רמות הקריאה כך שכל ילד מקבל ספרים המותאמים לרמתו ולתחומי העניין שמעניינים אותו ומתקדם ביחס לעצמו. "הקריאה שלהם מאוד מהירה וטובה יחסית לעבר. אם בשנים קודמות היו בעיות של מהירות קריאה השנה זה כמעט ולא קיים", מספרת נחמה דניאל מחנכת כיתה א' 1 בבית הספר. "זה חלום של כל מורה שיהיו לו 700 ספרים בכיתה, ברגע שאתה חשוף לכזאת כמות יש לך אפשרויות אדירות. למשל אני מלמדת על הסופרת דתיה בן דור, יש לי 20-30 ספרים שלה . אני לא צריכה לאלתר בכדי להשיג את הספרים הכל בממלכה שלי. אנחנו גם מכתירים את מלך ומלכת הקריאה בכל שבוע, וכל ילד מקריא בתורו קטעים ששינן לכיתה וכך הוא זוכה לחיזוק העצמה ועידוד שגורמים לו לרצות לקרא בפני כולם. הקריאה הופכת להיות חוויה שהופכת את האווירה בכיתה לחמימה ונעימה".

"למעשה התכנית נותנת לילדים ליהנות מעולם עשיר של ספר קריאה דיבור כתיבה והאזנה בסביבות מותאמות ולא רק מאחורי שולחן", מספר מנהל ביה"ס אריאל סעדון ."סביבות מותאמות לאהבת הקריאה. סביבה חינוכית שמאפשרת לכל ילד להתפתח ולמצות את עצמו. ההורים כל כך מרוצים מהתכנית ומספרים שהתכנית מעניקה לילדיהם את אהבת הקריאה שהעשירה את עולם הידע הדמיון ויכולת הביטוי. וכבר באמצע כיתה א אפשר לגלות ניצנים של סופרים צעירים".